heisand? Skrevet 9. november 2008 #1 Skrevet 9. november 2008 er det slik at ungene legger ungene utenfor i vognene uten noe særlig tilsyn? det fikk jeg vite av en som jobber i familiebarnehage. er så redd for å ikke få plass denne gangen også
Koala *g07* Skrevet 9. november 2008 #2 Skrevet 9. november 2008 Hæ? Om de har vognene stående utenfor når ungene sover? Er ikke det normalt da? Med tilsyn har de vel plikt til som i en hvilken som helst annen bhg.
snart mor til 3 Skrevet 9. november 2008 #3 Skrevet 9. november 2008 unger ilgger ute og sover i de fleste barnehager.. og ja de blir sett til jevnlig..noen steder har barnehager også vært så lure at de har kjøpt babycal..men det er de færreste... syntes bare positivt om fam.bhg jeg
mamman til to gutter Skrevet 9. november 2008 #4 Skrevet 9. november 2008 Problemet med familiebarnehager er at det varierer så veldig fordi alt er så avhengig av den ene som jobber der. Hvis den personen er fantastisk, så er barnehagen fantastisk, men dessverre motsatt også, hvis den personen ikke egner seg til å jobbe i barnehage, så blir barnehagen kjempedårlig. Hvis du får plass i en familiebarnehage, så kan du jo spørre hvordan de gjør det når barna sover og hvis de sover ute alene, med kun tilsyn av og til, så kan du jo spørre om de kan bruke babycall. Og hvis de har babycall og selvfølgelig likevel blir sett til av og til, så syns ikke jeg det er noe problem, det er sånn jeg gjør det når mini sover hjemme.
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 9. november 2008 #5 Skrevet 9. november 2008 jeg har dessverre dårlig erfaring med fam.barnehager. Det er etter at jeg selv har jobbet i en + at jeg hørt flere bekymringsfulle historier. Men det betyr jo ikke at det ikke finnes gode =) Dersom de har 10 barn under 3 år og er 2 voksne så er det ganske travelt...ped.leder er der bare et visst antall timer i uka, er det 8 eller 12? Men jeg ville spurt veldig ang dette med soverutiner og hvordan de gjør det.
digger Skrevet 9. november 2008 #6 Skrevet 9. november 2008 Jeg tror nok det kan være større forskjell på fam.bhg enn de ordinære. Dette fordi det avhenger veldig mye på den ene (i noen tilfeller flere) som jobber der. Er i utgangspunktet litt skeptiske til de som blir styrt av menn. tenkter at de er ute etter pengene og leier inn billig arbeidskraft. Prøv å se etter fam. bhg hvor den som er styrer også er den som jobber der daglig:) Personlig er jeg utrolig fornøyd med vår fam.bhg. Hadde aldri villet byttet:) Ville ikke bekrymret meg over det pedagogiske hvis man finner en fam.bhg med en styrer som viser omsorg, kjærlighet, orden, rutiner osv. Det er begrenset hva barn trenger av ped. når de er under 3 år.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 9. november 2008 #7 Skrevet 9. november 2008 Hvorfor skal menn bare være ute etter penger mens kvinner yter omsorg og viser kjærlighet? Det synes jeg var en litt drøy generalisering å komme med digger. Vi har bop i familiebarnehage som er drevet av et ektepar og vi har bare fantastiske ting å si om denne barnehagen. De er så utrolig dedikerte til barna som jobber der, og vi som foreldre får virkelig følelsen av at dette er to mennesker som er glade i barna våre. De sover ute i vogn ja, men det er vel vanlig praksis i mange barnehager, også de som ikke er familiebarnehager. Der lille min går har de babycall, pluss at barna står veldig skjermet fra gater. Jeg tror ikke de bruker babycallen på min da ettersom hun står et annet sted enn de andre, men de sjekker henne jevnlig og har henne stående slik at de har oversikt over henne. Jeg ville ha sjekket ut hvordan det er i de familiebarnehagene som er aktuelle for dere ettersom det er varierende kvalitet på disse. Dersom du er heldig å finner en flott familebarnehage slik vi har gjort er det helt fantastisk. Små og rolige forhold som gjør at barnet ikke er utslitt når det kommer hjem:)
digger Skrevet 9. november 2008 #8 Skrevet 9. november 2008 Uff, FletteMette, tror du misforsto litt. Mente ikke at menn ikke kan gi omsorg osv. Selvfølgelig kan de det! Mente at jeg er skeptisk til at mange fam.bhger har en mann som eier, dvs. får pengene selv, og som leier inn folk til den daglige driften. Altså han har ingenting selv å gjøre med barna.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 9. november 2008 #9 Skrevet 9. november 2008 Det vil vel gjelde i ethvert tilfelle der den som driver barnehagen ikke har noe å gjøre med barna selv, ikke bare der en mann har denne eierposisjonen?
digger Skrevet 9. november 2008 #10 Skrevet 9. november 2008 Ja, det er riktig. Synes bare det er så mange menn som driver fam.bhger i området her, derfor jeg skrev menn........men kunne like gjerne vært kvinner! Beklager feil uttryksmåte:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå