Gå til innhold

Hvorfor pakke kalender?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor skal barna få pakker hver dag fram til julaften, hvorfor holder det ikke bare med en vanlig kalender...?? er jo nedtelling til den store pakkedagen???

innerst inne er jeg sikkert bare bitter fordi jeg aldri fikk pakke kalender selv... he he... med en halvsøster som fikk hvert år, og det vakke smågaver for å si det sånn.... ;o)

snuppen her på 2.5 får ikke i år ihvertfall, men skal aldri si aldri...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg var liten, fikk vi sånne ferdige pakkekalendere, med sjokolade i selve kalenderen, og så hang det små papirposer nede på kanten, med små dyr/figurer. Husker jeg syntes den var såå stas.

Jeg har laget pakkekalender til jentungen på 10 år, og guttungen på 3 år, slik at de får trekke annenhver dag. Vet at det er unødvendig, men jeg har kjøpt ting som de trenger, som matboks, klemmer, ol (pluss noen unødvendige :P)

Vi gjør ikke dette hvert år, men i år hadde jeg lyst, og energi til å gjøre det..

Tullemor på 8 mnd får ikke være med i år da...hehe.. Men kanskje neste år, hvis jeg lager da. Men synes det er greit at de kan dele den, og ikke få gave hver eneste dag.

Skrevet

husker faktisk jeg fikk en sånn med sånne små plastdyr, men de var inni der sjokoladen ligger nå....

Skrevet

For min del var pakke-kalenderen noe av dert jeg gledet meg mest over ved hele jule-markeringen.

Det var ikke store pakker - en dag en fox, en annen dag en truse - men den luksusen det var satte jeg UTROLIG stor pris på. Derfor får mine barn også pakkekalender. Og vi har 5 stk - så i år blir det 96 pakker - om et par år er vi oppe i 120 (når vesla runder 2).

Jeg fikk faktisk pakke-kalender av mamma helt til jeg fikk barn selv. (Og broren min som er 28, og er barnløs, får enda... :-)

Så stas synes jeg faktisk det er mad kalenderen at jeg og tre venninner de siste årene har laget kalender til hverandre: Vi kjøper 3x8 smågaver - og veksler dem på et kveldsmattreff i slutten av november. Og VIPS! Nå har jeg julekalender selv også - veldig koselig!

Skrevet

Fordi jeg har fått pakkekalender selv så lenge jeg kan huske. Fikk det til og med i fjor, men da med betingelsen at i år skulle jeg lage selv til mini:-)

Skrevet

Fordi vi er oppvokst med det og ungene synes det er morsomt.

Skrevet

rar konklusjon; du tror innerts inne du er bitter for at du ikke fikk det selv, så får ikke varna det?

jeg gir-og gleder meg liiike mye som kidsa

Skrevet

Hvorfor? Fordi jeg er oppvokst med det selv, og husker hvor stas det var. Ungene mine syns det er kjempestas med pakkekalenderen, så den tradisjonen kommer vi til å fortsette med. Jenta mi på 3 år fikk for første gang i fjor. :o)

Skrevet

Fordi jeg syns det er kjempekoselig :) Ikke noe mer hokkuspokkus eller andre forklaringer enn det egentlig. Og husker med glede hvor utrolig stat jeg syns det var å få pakkekalender når jeg var liten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...