Gå til innhold

spm til dere som ikke bor sammen med barnefar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan deler dere samværet? Jeg og samboer kommer muligens til å flytte fra hverandre, men det blir i såfall ikke før etter jul. Vi har to barn i bhg alder. Ønsker å ha barna 50/50, men er litt usikker på hvordan vi skal løse dette praktisk. Skal vi ta en uke hver, eller noen dager i slengen hver? Jeg har aktiviteter på kvelden to dager i uken, mandag og onsdag, noe som tilsier at jeg må ha barnevakt disse dagene om jeg har barna... Er jo litt dumt når man først har barna.

Hvordan gjør dere det med f.eks klær? Har dere dobbelt sett, slik at barna ikke trenger å "pakke bagen" når de skal til den ene eller den andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg svarer jeg, selv om jeg selv ikke er separert fra barnefar. Men en veninne av meg har 40/60, så det er jo bare noen dager forskjell.

De har alt de trenger hos både mor og far. De tar selvfølgelig med seg utetøy fra skole og barnehage når de drar hjem, men sender ikke med noen bag eller noe.

De ukene veninnen min har barna får hun ikke dratt på trening. hun har også det 2 ganger i uken. så hun trener anenhver uke.

Du må jo selv bestemme deg for hvordan du vil gjøre det, men kanskje du kan ha barnevakt en gang imellom.eller utsette det til etter de har lagt seg hvis det er mulig, å få noen til å være hos deg når du skal det du går på...

Skrevet

om barna er under 3 år frarådes 50/50 av barneombudet, om dere like vel skal ha det sies det at det lønner seg og bytte ofte foreksempel vær 3 dag.

om dere skal ha anden vær uke og du ha barnevakt 2 dager i din uke, ville det ikke vært bedre at far har hovedomsorgen og har barna de to dagene også? så får barna det mer stabilt. med mindre du skal ha barnevakt etter barna har lagt seg da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...