Gå til innhold

Sinnatagg når mamma henter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har Mia begynt å bli en ordentlig sinnatagg når jeg skal hente i bhg, om jeg kommer kl 15:00 så bare skriker hun og prøver å løpe fra meg. Henter jeg kl 16:00 så er hun rolig og glad. Hyggelig å være mamma når hun bare vrir seg unna og roper "neeeeeeeeei....være heeeeeeeeer" mens hun holder fast i en av de ansatte. Noen gansker hyler hun bare hun ser meg i døra...

Jeg kan jo ikke bare jobbe til 16:00 for at hun skal bli glad heller, det er tydelig at hun ikke mener seg ferdig med leken og vil bli litt til, og ting roer seg med en gang vi er ute, men kjære vene som det står på i bhg om jeg kommer for tidlig. Alle sier at det er fint at hun trives, og hun er en ordentlig bhg-jente, men likevel...ikke moro. Tidligere fikk jeg klem og smil, men den tid er visst over. Det kan jo være at hun gruer seg til bilturen kanskje? Det tar jo en times tid i rush'en, og visst er det kjedelig selv om hun er ganske flink så lenge hun har kaninen og smokken og vi synger litt.

Noen som har erfaringer med dette? Håper det går over snart, og tar gjerne imot tips. Føler meg som slemmemamma som plager barnet sitt :-/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm,, her kjenner vi oss godt igjen ja. Her i gården har vi en viljesterk og sta liten frøken. Først i det siste at levering/henting har gått fint. Det vil si siste uka. Siden vi startet i barnehagen i høst har det vært skriking ved hver levering og ved hver henting. Men hun gir seg veldig raskt heldigvis. Virker hos oss som det er behov for å være hos meg som gjør det. Hun er veldig mammajente. Nå i slutten av oktober gikk heldigvis skrikingen over ved levering. Her i forrige uke ble jeg super stolt da hun til og med gav meg klem og vinket ha det. Da kjente jeg at dette var virkelig godt.

Nå har hun også roet seg når hun hentes. Før kunne jeg ikke sette henne på gulvet en gang. Men nå får jeg lov til det så lenge jeg ikke går. Har trøstet meg med at det alltid bare er faser og vi vil gjerne ha en jente som Mia som trives i barnehagen. Du skal se det gir seg. Det er vel bare hennes måte å vise at hun ikke har lyst til å gå. Skjønner jo godt at det ikke er moro med bilkjøringen heller. Det sliter vi skikkelig med og jeg gruer for kjøring til Kristiansand i jula.

Skrevet

Kjenner igjen dette her ja!!!

På Halloween så var det jeg som kjørte Camilla til bhg. det er jo pappa som pleier å gjøre det. Du kan tro det var ei tulle som gråt sine tapre tårer i bilen på vei til bhg....hun trodde jo at hun ikke skulle i bhg siden det var jeg som kjørte...lyste opp som ei stor sol når hun så bhg hehe

Når jeg skal hente rundt klokka 15 så kommer hun for å si hei, og så er det neeeeiiii og så løper hun hehe....litt flaut nå som det er mange vikarer i bhg pga. sykdom ja, de må jo begynne å lure litt.

Må som regel lirke litt, og spørre henne om vi ikke skal gå og pakke sekken, finne skoene og jakken osv. Da pleier hun å komme etter litt overtalelse.

Er blid og fornøyd når vi går bort til bilen.

Og så er det igjen hyyyyyyl når hun skal inn i bilen, det er heller ikke noe stas nei...men så fort hun er i setet så vinker hun hadet til bhg. og er blid og fornøyd

Jeg har lært meg å se positivt på det jeg. Det tyder bare på at hun storkoser seg i bhg, og det er jo kjempebra. Tror jeg hadde syntes det var tusen ganger fælere om det hadde vært omvendt :-)

Skrevet

Joda, det er nok sant det. Mia har aldri grått eller protestert ved levering, og det hadde nok vært verre. Men det er jo litt kjipt at det er SÅ FÆLT å bli med mamma også ;-)

Skrevet

Ja, synes det er skikkelig kjipt når jeg må lirke og hun begynner å grine når jeg henter henne. Og ikke minst den hyyyyylinga på parkeringsplassen når jeg skal ha henne inn i bilen...huff... Men det virker mest fordi hun har lyst til å leke lenger sammen med de andre.

De ansatte kjenner jo Camilla, så de vet jo at det bare er fordi hun trives der, men må si at noen av de yngre vikarene sender litt rare blikk i min retning der jeg lirker og lurer Camilla med meg hehe..

Snakket med ei i nabolaget her som hadde det stikk motsatt med sin gutt gjennom alle barnehage årene, og da fant jeg ut at vi er jaggu heldige ja :-)

Skrevet

Her går leveringen som regel greit. J er fornøyd så lenge hun får vinke hadet.

Henting og å gå hjem er også her litt mer problematisk. Noen ganger løper hun i motsatt retning av hva vi skal eller er vanskelig å kle på. Det som imidlertid er alfa og omega for en vellykket henting her i gården er at det er mat igjen i matboksen, og da helst frukt. Hvis hun kan spise litt på det på veien hjem er hun som oftest fornøyd, men hvis det er tomt i matboksen er det litt småkrise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...