Gå til innhold

Hvem ber man i dåp?


Anbefalte innlegg

Skrevet

famili/venner, hvor mange å hvem er vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i min dåp ba jeg kun onkler og tanter til barnet, faddere og mine/hans foreldre å besteforeldre på begges sider. har så stor slekt at jeg ikke kan be alle + at vi har slekt i utlandet, alle kan ikke fly opp hit for 1 dag heller.

Skrevet

det vanlige er vel nærmeste familie til barnet, det vil si foreldre, søsken, besteforeldre, tanter, onkler, søskenbarn event oldeforeldre og faddere. alt av barnet.

  • 2 uker senere...
Skrevet

Skriver under på det de andre sier om nærmeste familie. Som venner, har vi kun vært invitert til andres venners dåp når en av oss har vært fadder.

Skrevet

Vi bor mange mange mange mil unna våre familier. Til dåpen inviterer vi våre søsken m/familier, våre foreldre og våre besteforeldre. I tillegg inviterer vi noen få venner fra byen vi bor i. Vi ser på de som en slags familie. Det er de vi spiser søndagsmiddager med, feirer bursdager med og vi vil gjerne at de skal være med oss på denne dagen.

Jeg tror derimot ikke at noen av de vil bli valgt som faddere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...