Gå til innhold

når noen begjærer mekling ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen har som har vært til mekling her? hva kommer til å hende der? kan de bestemme hvem som skal ha den daglige omsorgen for barnet eller kan de bestemme at omsorgen skal deles ved 50/50?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de kan ikke bestemme noen som helst. men de prøver å få dere til og komme til enighet og uttaller seg om hva de mener er best for barnet. blir dere ikke enige må dere komme tilbake, eller om dere står så langt fra verandre at dere sansynligvis ikke blir enige får dere en meklingsatest som gjør at man kan ta saken videre. da må advokater osv inn i bildet.

om dere bor sammen nå, vil jeg råde deg til og ikke flytte ut før dere er enige om hvem som skal ha hovedomsorgen enda. om han vil flytte ut, la han flytte uten barna.

Skrevet

vi har flyttet fra hverandre. bli ikke enige. har vært til familivernskontoret x antall ganger men uten nytte. barna bor hos meg,han har ordinert samvær men er mye tull ved samværet når han skal ha de.,uten samarbeid osv.. det er meg som har hovedomsorgen/ansvaret på barnet..

Skrevet

da må du sette deg ned å finne ut hva du vil, og hva han vil og hvor langt du kan strekke deg. husk å ha i bakhodet "er dette verd kranglingen? tjener barna på det?"

jeg aner jo ikke din sak. så det er vanskelig å gi noen råd. husk også at når far har samvær er det han som skal ta de daglige avgjørelsene ovenfor barna og når du har de så er det din jobb. det står klart i regelverket, så det skal en del til for at du får "bestemt" hva som skal skje under hans samvær og motsatt

Skrevet

det er akkurat det jeg tenker.. kranglingen er ikke verd det her. det er også en grunn til at vi har vært til f.kontoret x antall ganger, dette må ta slutt å siden vi ikke klarer dette selv må vi ha hjelp.

det er klart at jeg bestemmer ikke hva som ska sje når han har samvær:) men er mye tull ang samværet.han henter ikke alltid,har ikke barna selv osv osv som gjør at nå er det nok :) .. jeg ønsker ikke denne kranglingen lengre men han vill ikke samarbeide,noe som fører til at det er vanskelig å ha et godt samvær.feks. bhg blir brukt som mellomledd for bekjeder osv... er det slik det skal være? nei abselutt ikke. det er slike ting som dette jeg vill ha slutt på :)

Skrevet

nei selvsakt skal det ikke være sånn! det er bra du ikke ønsker krangling :-) og selvsakt skal ikke barnehagen bli brukt som mellomledd! og selvsakt må han forholde seg til avtallen!

vi får bare krysse fingrene på at han forstår det! masse lykke til!

Skrevet

jeg håper at vi kan komme til enighet ja,men er jo litt skremmende alt dette men alt e med gode hensikter.ønsker ikke frata han noe som helst rett :)

tusen takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...