mammae:-) Skrevet 8. november 2008 #1 Skrevet 8. november 2008 Vi fikk vite på Ul i uke 18 at vi venter en gutt, og da legen viste meg så jeg jo tydleg at det var noe som lignet på en tissefant mellom bena... men hører så mange historier der dei har sett feilt på UL, så tørr likevel ikke stole helt på det... Men kan ikke helt skjønne at når dei har sett en tissefant at det kan vere feil, kva var det ein såg da liksom??? Stoler dere som fikk vite kjønn helt på det og handler rosa/blått ol?
2prinsesser <3 Skrevet 8. november 2008 #2 Skrevet 8. november 2008 hei. da jeg gikk gravid første gang var jeg på veldig mange ultralyder spesielle ting. å de sa 5 av 7 ganger at det ble en gutt å var helt sikre. men det ble ei jente så jeg stoler ike på det.
mammae:-) Skrevet 8. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. november 2008 Skjønner ikke det, at dei er så sikre så tar dei feil... er det liksom mulig, og ta så feil...
Grigri m/3 gutter Skrevet 8. november 2008 #4 Skrevet 8. november 2008 Jeg stoler på det når de sier de ser en tissefant og er sikre. To ganger har jeg fått beskjed om jente, og så på neste UL er det plutselig gutt, så jeg stoler ikke på jentebeskjeden!
Celi *fødeklar* Skrevet 9. november 2008 #5 Skrevet 9. november 2008 Jeg har fått beskjed om at det er jente, og jeg stoler på det, for det er ganske så tydelig på bildene, og jeg har i tillegg funnet bilder på nettet som viser kjønn, og de er like som bildene av jenten vår. Og jordmor sjekket flere ganger for å være sikker. Det er mange som sikkert får feil, men på de fleste er det jo riktig beskjed, men man må vel vurdere litt hvem som sier hva, og hvor lang tid de har brukt på å se etter, hvor erfaren de er etc. Så jeg har kjøpt kjole til jenta mi
Mage Mi Sa Jo Skrevet 9. november 2008 #6 Skrevet 9. november 2008 har hørt at dersom de sier gutt er det veldig sikkert , men at om de sier jentekan det hende det er feil. stoler på vel tja jo egentlig men venter jo til fødselen før vi er helt sikkre. de sa gutt sist og da var det det. denne gangen har vi ikke vært på ord. ul.enda. vi får se om vi skal vite noe i dethele tatt.
Venter nr3 er 22 år Skrevet 9. november 2008 #7 Skrevet 9. november 2008 jeg har opplevd å få beskjed om at nr 1 var gutt....det ble jente! de sa nr to var 99,9 % gutt....det be jente....hehe så sa de gutt....og det ble gutt.... nå har jeg vært på 3 ultralyder,en i uke 12 en i uke 17 og en i uke 27,alle sa gutt,så stoler på det...hehe men om det blir jente blir jeg glad da å men er forberedt på gutt,men mest nøytrale klær her..noe blått i fra forrigemann..men ellers mye hvitt,og lyst...
birrisj05.02.09 Skrevet 9. november 2008 #9 Skrevet 9. november 2008 Jo senere man får bekreftet kjønn, jo sikrere er det.. pga gutter og jenter ser like ut tidlig.. Men jeg fikk vite gutt først.. og på UL'en etter, så fant vi ingen tissefant likevel.. men jeg tar ingenting for gitt, skal heller se etter enda en gang på neste UL før jeg tør å kjøpe noe rosa eller blått..
venter barn nr. 3 (har født) Skrevet 9. november 2008 #10 Skrevet 9. november 2008 guttenes tiss og jentenes klitoris kan være ganske like på et tidlig tidspungt i svangerskapet, så hvis de har sett en tissefant tidlig og det viser seg at det alikevel er ei jente er det klitoris de har sett på UL.
FruMamma med nr 2 Skrevet 9. november 2008 #11 Skrevet 9. november 2008 De sier jo at de aldri kan være helt sikre før barnet er ute...har også hørt at de har tatt feil av kjønnet på 3D Ul..
Gjest Skrevet 9. november 2008 #12 Skrevet 9. november 2008 Stoler på det 99%, ikke 100%;-) Første gang sa de jente, og det stemte. Denne gangen sa de også jente så vi får se! Har vært på 7 ul og skal på 2 til så da bør det være så og si 100% sikkert til fødselen.
Mia29 Skrevet 9. november 2008 #13 Skrevet 9. november 2008 Jeg vet ikke helt hva jeg tror jeg. Har fått beskjed om at det er jente. Jordmoren virket veldig sikker. Sa hun så kjønnsleppene tydelig og det virket veldig sansynlig når hun viste oss det. Jeg var overrasket over hvor gode bildene var på ultralyden. Utrolig mye bedre utstyr enn når vi var på tidligultralyd. Mannen min er overbevist om at det blir jente. Jeg har vel hørt for mange historier om at man har tatt feil, så jeg er nok litt forbeholden foreløpig. Men uansett blir det nok ikke mye rosa og lyseblå klær her i huset så det er ikke så nøye. Men er jo litt spent på om de vordende bestemødrene og oldemødrene nå setter i gang med å strikke rosa kjoler og kyser ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå