Gå til innhold

Til de som begynner og telle overtid frå termindato....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Overtid blir ikkje rekna før ein har gått 42 veker.

Eg veit at KK begynner ikkje med overtid før 12 dager etter termindato.

Det blir jo litt feil og telle overtidsdager frå termindato når den reelle overtid starter seinere enn det.

Legene søker ikkje om noko overtidsvurdering før etter fullgåtte 41 veker.

Så da er det jo berre å slappe av enn så lenge og ikkje stresse så mykje med overtid når ein kun har gått over 2 dager av termindato.

For det er skjeldan at nokon faktisk føder på termindatoen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det varierer faktisk med hvor du bor i landet, så det blir ikke helt rett av deg å si. Flere steder du blir satt igang 1 uke over termin, fordi de regner overtid fra ul-termin datoen. Det er også STORE forskjeller på hva ulike jm og leger mener om hva som er heldig og ikke heldig for babyen, mange som mener det ikke er bra å være der inne mer enn 1 uke over termin, mens andre ikke ser det som noe problem å vente 3 uker over.....

Også er det jo en meget praktisk måte å omtale at en har gått over tiden på da..

Skrevet

Og i min hormonelle verden så tillater jeg meg å bjeffe litt til deg!

Alle vet vel at det er helt "normalt " alt fra 14 dager før til 14 dager etter men for det første så er det som babyfrøken sier en måte å si det på for det andre så sier man også at man fødte feks 3 dager før tiden

Om man sier at man er 9 dager over ultermin eller 9 dager på overtid så mener man jo det samme

Det er jo nesten ingen som går overtiden om man skal være prik fordi man settes i gang når man kommer dit

Helt teit å kalle deg dust, men det blir så provoserende og belærende når man sitter her mange dager på overtid og vet det er så ulik praksis rundt i landet, at det er mer og mer fokus på at det er uheldig å gå så lenge som 14 dager over

Skrevet

Det er jo bare en måte å ordlegge seg på. Vi er vel fullt klar over hele gjengen at det er normalt å gå en stund etter termin, men det føles som overtid. Men ingen går jo egentlig på overtid, da man blir satt igang før det skjer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...