Gå til innhold

Skal jeg beholde eller ikke??


Solstrålen Vicky

Anbefalte innlegg

Er sååå fortvilet...! Jeg er 11 uker på vei med mitt andre og tredje barn. Ja riktig. Tvillinger!! Jeg er i skikkelig elendig form:( er konstant trøtt, sliten, kvalm, og er i rar form, Den kan liksom ikke beskrives. Føler meg tappet for all energi, og er i en depressiv form vil jeg kalle det.

Jeg orker ikke å stelle min datter på 2, ikke leke med henne, ikke lage mat, eller noe som helst. Dette er veldig frustrerende. Jeg er livredd for at dette skal vare hele svangerskapet, og er derfor veldig usikker på om jeg skal ta abort eller ikke. Er det flere som har/har hatt disse symptomene?

HJELP!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, dette hørtes ikke så lett ut.. Skjønner at ting ser veldig mørkt og vanskelig ut. Hva sier faren til alt sammen?

Føler at du ikke burde la svangerskapet bestemme om du vil ta abort eller ikke - men heller se på hvordan det blir etterpå.

Vet ikke helt hva jeg skal si.. aldri vært gravid før.

 

Er du alene om barna? Om ikke kan du jo spørre om faren har mulighet til å hjelpe ekstra ekstra mye? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette klarer du! tre ukers tid til, så er formen på topp!

Ikke gi opp!

Gratulerer med tvillinger! Du er heldig! Et hvert barn er en velsignelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEY!!

 

I denne tiden har du lov å be familie og venner om hjelp til å passe vesle jenta på 2 år :):) Noen stiller sikkert opp visst du forklarer situasjonen :):):)

kanskje du kan snakke med legen din og høre om han har noen gode råd ang formen osv...

Fantastisk med tvillinger da :) HOLD UT, etter 3 mnd blir di fleste bedre i formen. Jeg spydde selv i 3 mnd, men akkurat på dagen etter 3 mnd så ble formen riktig så bra...

Lykke lykke til.,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi to, jeg er bare 6+4 men helt elendig form. Helt forferdelig. Trøtt, sliten og utrolig kvalm hele dagen. Det var planlagt, men nå føler jeg at jeg ikke orker mer. Har ikke lyst på den lenger. Er ikke bare formen jeg sliter med, startet i ny jobb for to uker siden og skal lever inn BA oppgave i desember pluss tre eksamener. Vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Tenker om jeg skal beholde den eller ikke hverdag. VI hadde jo lyst på barn fra starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper du beholder. Du har komt såpass langt at drar du på ultralyd nå vil du kunne se barna. De er ikke bare små celleklumper lengre, de er ordentlige barn allerede! Få hjelp i denne perioden, det er ekstra hardt å være gravid med tvillinger har jeg hørt men vanligvis gir det værste seg om bare noen uker for deg. Jeg er sikker på at du ikke kan se for deg livet uten dattera di som du allerede har, og sånn blir det etter at tvillingene er født også og du kmmer ikke engang til å fatte at du vurderte abort. Nei vær så snill å behold, hold ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lyst å si gratulerer jeg :)

 

DU er heldig.

 

Jeg har tvillinger på 1 år og ei på 3år, altså så var snuppa mi 2 år da tvillingene kom.

Jeg var sykemeldt nesten hele svangerskapet pga plager av forskjellige slag.

 

I dag er jeg bare heldig jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Gratulerer så masse med tvillinger!

Forståelig med sånne tanker når du er så dårlig! Men hold ut, det er verdt det!

 

I mitt forrige svangerskap var jeg kvalm og kastet opp HVER dag i 9 mnd! Vannet gikk da jeg kastet opp, hihi. Og jeg hadde masse halsbrann og bekkenløsning, men det var så absolutt verdt det! Riktig nok hadde jeg ikke barn fra før da. Husk at dette er bare for noen mnd som kommer nok til å gå veldig fort! Og tvillingfødsler skjer også vanligvis en stund før termin, så kanskje svangerskapet vil gå veldig fort!

 

Dessuten kan formen din plutselig bli helt bra igjen om en uke eller to!

Spør om hjelp av familie og venner!

HOLD UT!

 

Tenker på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg vil bare si tusen takk for så mange oppmuntrende tilbakemeldinger!;) Det varmer.

 

Jeg var også kvalm og kastet opp hver eneste dag i 9 mnd i mitt forrige svangerskap. Hadde virkelig håpet på at jeg skulle få ett bedre svangerskap denne gangen. men den gang ei...

Jeg kaster ikke opp lenger,men er forferdelig kvalm,VELDIG hodepine hver eneste dag!:(( men det som bekymrer meg mest, er at jeg tror jeg har fått en slags fødselsdepresjon på forhånd. Jeg var ganske glad og lykkelig, helt til det ble påvist at jeg venter tvillinger.

Det virker så tungvindt med TO ekstra små barn.

Jeg er mye alene, ettersom pappaen er sjømann og borte 4-6 uker i av gangen.

Jeg er multiallergiker, og er mye dårlig. Det er mye derfor jeg gruer meg. Kommer jeg til å klare å være mamma til 3 små aktive? Hva om de blir mye syke? Kolikk,allergi osv. Vår datter på 2 har vært mye syk Hun har vært innlagt på sykehus allerede 6 ganger! Sov nesten aldri, bare skrek og lå på puppen døgnet rundt. Dette har slitt meg fullstendig ut. Så ett barn har jeg kanskje klart å håndtere, men TO!!!!!! Det føles helt håpløst:(((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig slitsomt ut sånn som du forklarer det men det trenger jo absolutt ikke bli sånn at barna får kolikk og blir mye syke, de kan jo være helt friske og rolige barn for den saks skyld :)

Hvis mannen din er mye borte kanskje du kunne søkt kommunen om hjelp ? Jeg vet ikke hvordan det fungerer men kanskje du kan undersøke om du kanksje kunne fått litt avlasning?

Vil mannen din vurdere å bli mer hjemme i det minste tvillingenes første leveår så hadde det vel hjulpet deg litt?

Og kanskje kan du ha 2-åringen i barnehage når du går hjemme med de minste?

Uansett burde du ihvertfall skaffe deg vaskehjelp så slipper du tenke på det :) Det koster jo ikke så mye.

 

Kanskje kan du prøve å få hjelp med en familierådgiver i kommunen din, det skal jo være fordelaktig å få mange barn i Norge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med legen din om at du føler deg deprimert.

 

Har ikkje tvillingforeldre krav på litt ekstra perm (for far?) og, eller er eg heilt på bærtur no? Meiner å ha høyrt det.

 

Ei venninne av meg måtte sjukmelde seg i foreldrepermisjonstida slik at far tok over permisjonen. Det finnes mange muligheter om ting skulle fortsette å vera tungt. Men tenk hvis alt går bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg! Jeg har også hatt masse bekymringstanker rundt det å få et lite barn. Nå er riktignok ikke jeg i din situasjon, da du venter tvillinger. Jeg følte meg helt på bånn og tenkte kun negativt, og svartmalte alt rundt svangerskapet og rundt det å få barn. Mitt råd til deg vil iallefall være å snakke MASSE om det.. Til familie, samboeren din og venner (Hvis du har mulighet) Sorter tankene dine i samarbeid med dem. Hvis dette ikke skulle hjelpe, så ville jeg kontaktet lege eller jordmor som kunne hjulpet deg ut av en evnt depresjon.. Om du bestemmer deg for å beholde, så er jeg sikker på at når den tid kommer ville du aldri ønsket noe annet, og du ville elsket tvillingene dine over alt på jord :-) Tenk også den gleden de vil få av hverandre.. De har hverandre når de sover, og de har hverandres selskap.. Å du vil etter kort tid lage dine rutiner som fungerer perfekt for deg... Men før du bestemmer deg for evnt å ta abort, så kontakt jordmor/lege for å snakke om dine problemer.. Er ofte godt og sortere og lufte tankene sine..

 

Ønsker deg iallefall masse lykke til! Det kommer til å ordne seg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!:)

vil bare si at nå går alt mye bedre;)) er i mye bedre form (ikke HELT på topp) men i såpass bra form at jeg faktisk smågleder meg litt nå. Klarer å leke litt med datteren min,og til og med gjøre litt husarb!!;) Var på tilig UL idag. (innvendig), og da ble alt så mye mye bedre;)))

de to små var såå aktive,og sprellet godt der inne;)) og den aller beste nyheten var et de hadde hver sin dobble pose, og delte ikke morkake, så det var et 'snilt' svangerskap som han kalte det! Da er er det ikke så risikofyllt. JIPPI!!!!!!!!!! det var sååå utrolig godt å høre;) så nå håper jeg at ting bedrer seg,og at jeg blir i fin fin form, og kan glede meg over svangerskapet, og kose meg med min skjønne, tolmodige, nydelige prinsesse på 2!;))))) (12+4)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...