Anonym bruker Skrevet 8. november 2008 #1 Skrevet 8. november 2008 Er 15 uker på vei, har slitt lenge med ekstrem kvalme, men ikke kastet opp. Har også hatt sterke ''strekk'' smerter i magen (nedre, pga livmor). Er veldig trøtt, og har vært det fra starten. Idag fikk jeg prikker foran øynene. Så ut som små sølvglitter stjerner, var ubeskrivelig vakkert. Har litt høyt bodtrykk. Har ikke fått i meg så mye mat i det siste (Men er flink med drikke). Og har en del hodepine, spessielt over øynene, i pannen.... Er det noen som har opplevd det samme??
Anonym bruker Skrevet 8. november 2008 #2 Skrevet 8. november 2008 Det er symptomer på svangerskapsforgitning du beskriver mtp hodepine, kvalme og prikker forran øynene. Ville ringt til legevakten hvis eg var deg. Man bør ta sånne symptomer alvorlig. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 8. november 2008 #3 Skrevet 8. november 2008 Men er det ikke utrolig tidlig med svangerskapsforgiftning. Hadde det sist, men da kom det på slutten. Er jo bare 15 uker på vei.... Takk for svar. HI
Anonym bruker Skrevet 8. november 2008 #4 Skrevet 8. november 2008 noen får svangerskapsforgiftning veldig tidlig. ta den telefonen du, bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite og ikke vent til i morgen/mandag..
Anonym bruker Skrevet 8. november 2008 #5 Skrevet 8. november 2008 Men nå har jeg googlet litt på internett om svangerskapsfogiftning og har lest at det IKKE forekommer før uke 20... Så da er det mest sannsynlig vanlige plager. HI
Anonym bruker Skrevet 8. november 2008 #6 Skrevet 8. november 2008 Disse plagene er symtomer på høyt blodtrykk, kanskje du skulle fått målt det om det har gått mer opp? Jeg har hatt høyt blodtrykk nå sent i svangerskapet, men det trenger ikke bety sv.forgiftning. Med mitt blodtrykk fikk jeg beskjed om å passe på evt. hodepine i pannen, kvalme, prikking for øynene/"gråsyn" Da har man i tillegg protein i urinen, mye ødem. (tja, vet ikke alle tegnene da men..)
Anonym bruker Skrevet 8. november 2008 #7 Skrevet 8. november 2008 Ved sv. forgiftning skulle det stå.. Da har man i tillegg protein i urinen, mye ødem. (tja, vet ikke alle tegnene da men..)
Anonym bruker Skrevet 8. november 2008 #8 Skrevet 8. november 2008 da er info på nettet feil, for jeg har to venninner som har fått påvist sv.forgiftning før de har vørt 20 uker på vei.. Hun ene lå på sykehuset nesten hele svangerskapet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå