Anonym bruker Skrevet 8. november 2008 #1 Skrevet 8. november 2008 Dersom det viser seg at man f.eks har fått utbetalt 10.000 for mye fra nav anmelder de alltid saken, eller får man en sjanse til og gjøre opp for seg? Tror nemlig jeg fikk noe for mye fra dem i sommer ettersom jobben betalte meg noen tillegg jeg skulle ha etterbetalt. Tok ikke direkte kontakt med nav og er nå livredd for og bli politianmeldt. tenker ofte på de som blir anmeldt for trygdebedrageri og at det må være en forferdelig og vanskelig situasjon selv om noen tilfeller er opplagt til bedrageri. Noen som vet dette? Får jeg brev fra nav dersom det viser seg at jeg har fått for mye penger?
Anonym bruker Skrevet 8. november 2008 #2 Skrevet 8. november 2008 Vil nok tro at de skriver til deg først, før de anmelder. Du vil nok få en sjanse til å gjøre opp for deg først. Hvis det i det hele tatt dreier seg om for mye utbetalt. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 8. november 2008 #3 Skrevet 8. november 2008 Ville ikke ha beskymret meg for mye, de tar kontakt med deg først dersom det er noe.. Er jo ikke noe du bevist har svindlet deg til her..
Anonym bruker Skrevet 8. november 2008 #4 Skrevet 8. november 2008 Mottok du pengene i "god tro" så har ikke NAV noe å hente....
Anonym bruker Skrevet 8. november 2008 #5 Skrevet 8. november 2008 Du kommer til å få et brev der de ber deg å betale tilbake, hvis du har fått for mye da, er jo ikke sikkert. Og så lenge du ikke er sikker selv, har du jo ikke bevisst prøvd å svindle NAV. Mannen min fikk beskjed om at han måtte betale tilbake noe han hadde fått for mye, han fikk bare et brev i posten, heldigvis viste det seg at det var de som hadde surra, og at det var de som skyldte han penger. Ikke rart man blir forvirra av nav når de er så forvirra selv sier bare jeg :-)
Anonym bruker Skrevet 8. november 2008 #6 Skrevet 8. november 2008 Tror ikke NAV har så god kontroll akkurat... Meldte fra for over et år siden, var og snakka med de personlig og ringte til de, at jeg fikk for mye barnetrygd ( får for et barn som har delt bosted, skulle bare hatt halv trygd for dette barnet), ville tilbakebetale det jeg hadde fått for mye (åtte måneder). Får fortsatt full barnetrygd for dette barnet og har ikke hørt noe mer om dette........... Er visst ikke meninga at man skal være ærlig i dette landet heller...
Anonym bruker Skrevet 8. november 2008 #7 Skrevet 8. november 2008 Så utrolig sløvt av nav, noen gir de for mye, og mange sliter med å få ut det de har krav på! Hadde jeg vært deg hadde jeg satt inn halvparten på sparekonto, slik at du har pengene hvis de plutselig skulle kreve de, for så urimelige er de! Du har kanskje allerede spart de?
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #8 Skrevet 9. november 2008 Jada, det har jeg :-) Står på boligspar-konto til poden :-) Ikke slik en låst en, da... Så får vi se om de våkner opp etterhvert. Sløvt,ja, jeg har ringt to ganger og møtt opp personlig en gang. De skrev opp navnet mitt på en gul lapp bare, har heldigvis skrevet ned HVEM jeg pratet med, NÅR jeg kontaktet de osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå