Gå til innhold

Fullstendig utenom tema... koriander...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har triks for å få koriander i potte til å overleve? Vanskelig nok med basilikum, synes jeg... :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går ikke!! Bare å bruke hele planten med det samme!! Nytter jo søren meg nesten ikke å vente til dagen etterpå engang... Hos meg begynner de å henge når jeg forlater butikken - og nesten ubrukelig innen vi kommer til innkjørselen vår.........

Skulle noen likevel ha et bedre råd til vannmamma enn jeg kan gi: Kom med det! Jeg vil også vite!!!!!

Skrevet

selv bruker jeg oasis i potta sånn at de ikke står i vann men har nok tilgang til det, vanner på oasisen og, ikke i oppi potta. Nå kjøper jeg ikke krydderurter så ofte, for jeg glemmer de bort stakkars. Men e gangene jeg har kjøpthar de stått i vinduet uten direkte sollys, i en potte med oasis oppi:)

lette også litt på nett jeg,

her er hva jeg fant på nettet, Lykke til med nest krydderplante:)

Koreander skal ha det jevnt fuktig, men ikke "drukne",en stor klump oasis i potta er fint, men ikke fyll vann helt opp til kanten. Den vil også ha det relativt kjølig, men ha mye lys. Direkte sollys er derimot ikke bra. Om den dør så raskt som etter to dager kan det hende at du gir den for røff behandling på tur hjem, eller at butikken har vannet den for lite.

Koreander kan også fryses, bruk ziplock, og press ut all lufta.

eva solo urtepotter er det mye snakk om også

jeg har også hatt samme problemet, så i går gikk jeg til innkjøp av 3 eva solo urtepotter. disse skulle man fylle med litt blomsterjord og lecakuler, og sette urteplanten på toppen. det gjorde jeg, og nå står de på rekke og rad i vinduskarmen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...