Gå til innhold

Det var den ammingen da...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen hjelpsomme sjeler der ute, som kan gi meg "oppskriften" til hvordan å få i gang melkeproduksjonen igjen? Det begynner å bli mindre og mindre melk for hver dag...

Og min lille er foreløpig ikke interessert i å drikke av flaske/kopp, så trenger sårt den melken...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikk masse, spis godt/sunt og slapp av. Legg barnet til puppen ofte...

Skrevet

Og da er det store sjanser for at melkeproduksjonen øker igjen? :)

Takk for svar, forresten!

Skrevet

Vel, du legger i allefall ting til rette for at det skal gjøre det. Stress fører ofte til at melkeproduksjonen minker.. om du mister melke så mister du melken. Du kan f.eks. gi barnet melk rett fra kopp med helletut (sausnebb f.eks)

Hvor gammel var barnet?

Skrevet

Har hørt at havregrynsgrøt setter melkeproduksjonen skikkeligt i gang, noen så sa en får det på sykehuset rett etter fødsel for å få gang på melken..

Om det funker vet jeg ikke selv, men sikkert verdt et forsøk. Lykke til:)

Skrevet

alkoholfri øl skal visst hjelpe. de serverer det på enkelte barselavdelinger for okt melkeproduksjon

Skrevet

Det er viktig at du ammer eller pumper begge puppene javnlig, bedre at du gjør det og får ut litt hver andre time enn at du får ut mer hver fjerde time om du forstår. Hvis du orker så stå opp og pump om natten hvis barnet ditt sover gjennom natten.. Det finnes s.k. ammete i helsekostforretningene men vet ikke om det har noen effekt, du kan også få en nesespray hos legen som hjelper på melkeproduksjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...