Gutt08<3spire13* Skrevet 8. november 2008 #1 Skrevet 8. november 2008 Gutten har riktignok blitt 16 dager allerede, men mamman har ikke funnet tid til å skrive her i det siste:p Men her kommer fødselshistorien. Tirsdag 21.oktober begynte smertene jeg hadde hatt siden lørdagen å bli noe vondere, men ko sjelden så jeg tenkte ikke over det. Tok meg en dusj for å se om det hjalp, men nei, så da gikk jeg tur sitedet, kl 1 om natta. Stakk innom ei venninne på veien, og ble sittende der. Da kom smertene noe oftere, og magen ble hard som stein, men jeg hadde gått i 3 dager med maserier så trodde ikke noe var i gang uansett. Gikk hjem når klokka nærmet seg 3 for å sove, men ble bare liggende i senga å kikke i lufta, for nå kom det tettere og var vondere. Sto opp kl 0530 og tok tiden, Da var det alt fra 2-6 min mellom,og de avrte ca 30-40 sekunder. Ringte føden 0730 og fikk komme opp kl 9. Ble sjekket,ingen åpning, Fikk akupuntur og risposer i ryggen, mens jeg sto over prekestolen og knasket isbiter. På ettermiddagen sjekket de igjen, for da ville de sette epidural om det var kommet langt nok, men NEI!Ingen modning i det hele tatt, det var heelt lukket:( Ble helt fra meg, og jordmoren ble litt satt ut selv, for hun hadde trodd det hadde skjedd noe på de timene, Ble satt i badekar for andre gang,men der klarte jeg ikke sitte lenge denne gangen. Kl 21 hadde jeg prøvd å sove litt mellom takene uten særlig hell. Da satt jeg i senga, skalv,gråt og var helt fra meg mens jeg tryglet om keisersnitt og smertestillende! Fikk ikke stort til hjelp, det var rimelig kaotisk på føden, og de trodde det kunne ta lang tid for kroppen minå komme i gangmen de ville sette en sprøyte i forsøk på å stanse fødselen litt. Fikk sprøyta, men det som skjedde var at riene ble vannvittig vonde med ca 5 min mellomrom. Så jeg skulle få sovedose og prøve å sove litt mens jeg ble flyttet inn på et annet rom til dagen etter. Jeg klarte ikke ligge, så jeg gikk,opp og ned trapper og ut og inn på sykehuset, frem og tilbake i gnagen. Kl 23 kom en ny jordmor for å undersøke meg, og jammen hadde jeg fått 2 cm åpning, men jeg var så trøtt at jeg vet ikke om jeg skjønte hva som hadde skjedd. Ble lagt inn på fødestue etter en stund. Da var det en stund siden jeg hadde sovet, så jeg var helt utkjørt og frøys og var sliten. Fikk akupuntur i ryggen igjen,men vet ikke hvor godt jeg syns det virket. Til slutt kom den snille jordmora som sjekket meg sist, og sjekket en gang til, hun ville pøve å ta vannet og gjorde det. Da var det 3 cm kl 0430, og hun bestemte seg for å sette epiduralen nå så jeg kunne få slappe av. den som jeg hadde gruet meg sånn til, og var usikker på om jeg ville ha, meen, nå ba jeg om å få det overstått. En meget flink anestesilege satt epiduralen uten at jeg merket noenting, og jeg sovnet mer eller mindre på et blunk. Sov til 0730, da våknet jeg av en ri. Var helt i ørska og fikk ringt barnefaren og søsteren min som skulle være emd på fødselen så de kunne avløse mamma som hadde vært der hele natta etter de dro. Da hadde jeg 8 cm når jeg våknet. Er virkelig glad for epiduralen, var det beste som kunne skje meg akkurat da:) Timene frem til Lucas kom til verden er litt tåkete, jeg husker jeg satt i sengen og fikk gul saft og julemarsipan. Til slutt ba jordmoren som var der til å ta han imot meg om å sette meg opp å begynne å presse nedover, ettersom jeg forstod var det fordi pulsen til prinsen gikk litt ned innimellom. Å presse uten pressveer var ingen enkel sak, og hun spurte om jeg ville prøve prekestolen og stå å føde!Men jeg orket ikke, så satt meg på kne og lente meg inntil sengeryggen. Synes det var ganske behagelig, og jeg fikk kalde kluter i nakken og hadde noe annet enn bare hender å klemme på. Tok ikke mange minuttene så kom endelig Lucas til verden kl 1143! Han veide 3110 gram og var 49 cm lang da han kom ut:) Helt fantastisk følelse, og jeg våknet til så fort jeg fikk han på brystet, og glemte helt hvor trøtt jeg var! Nå koser vi oss hjemme, og alt blir bedre for hver dag. Sliter veldig med amminga,har hatt så såre brystvorter, og grunnen er visst gule stafylikokkbakterier. Så nå har prinsen fått flaske for å avlste puppene, men nå sliter han litt med å ta tak, så spørs om det blir fullamming på meg. Han er visst blitt så vant til flaska, at puppen blir en tålmodighetsprøve for han:) Lykke til alle fødeklare:D Kos dere masse med de søte små!
Herkules Skrevet 8. november 2008 #2 Skrevet 8. november 2008 gratulerer så mye!!! Jeg leser fødselshistorier innimellom men er litt skeptisk nå som det nærmer seg, men det er jo alltid flott å lese om også Jeg håper ammingen går seg til, ev at dere faller til ro med flasken Bare at dere får hyggelige måltidsstunder. Kos dere! Siste lørdag jeg sitter her foran tv å venter ¨på baby
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 9. november 2008 #5 Skrevet 9. november 2008 Gratulerer så masse med lille Lucas:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå