Gå til innhold

ENDELIG SVAR!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg endelig fått svar på det som har gnaget meg i to år! Lille gull sin far er den jeg har trodd hele tiden, og han har fått svaret han har lurt på i to år! Jeg er selvfølgelig sjeleglad, men samtidig så har jeg litt angst også... Hva hvis han plutselig kommer og "krever" henne! Han bor i England, men likevel.

Han giftet seg i sommer, og konen hans har enda ikke blitt gravid, og da jeg leste det i mailen jeg nettopp fikk kjente jeg at angsten sparket meg i magen! Jeg har faktisk litt angst...

Huff, jeg ble så glad for svaret, men nå kjenner følelsene er mer blandet. Skal jeg få han til å skrive under på farskapspapirene? Han må jo det, men han får vel ikke noe ansvar eller rettigheter fordet? Da må det vel andre papirer til, vel?

Er det noen som har barn med noen fra et annet land?

Har han skrevet under på farskapspapirene?

Det er ikke det at jeg ikke vil at han skal være far, men jeg har bare angst for at han skal ta henne fra meg fordi konen ikke kan få barn.

...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal vel veldig mye til at han skal ta fra deg omsorgen.

Jeg er ikke sikker, men jeg ville spurt fagfolk om hva denne farskapsunderskriften vil s i praksis. Jeg tror han bare erklærer seg for å være faren på denne måten.

Det kan jo være at han etterhvert vil ha litt kontakt, se barnet sitt.

LIkevel, han har jo ikke sett barnet sitt(?) på to år, så da er man jo nødt for å gå veldig sakte og forsiktig frem.

OM han har lyst til å ha kontakt med barnet sitt så er det jo en positiv ting også. Da vil barnet ditt føle at han har en far som bryr seg. og det er viktig for selvfølelsen for et barn også.selv om det ikke blir noe daglig hverdagslig kontakt. så vet han/hun hvem faren er og de kan ha mulighet til å bli litt kjent.

Jeg tror ikke du skal være lei deg for det. Og det ville være veldig spesielt om han skulle ville, og faktisk fikk det til, å få omsorgsretten.

Nei, jeg tror du kan puste ut og slippe den angsten. hvis du vet at du er en engasjert (tyder ikke på noe annet her ;)) så kan jeg ikke se at han skulle klare det. den sjangsen er veldig minimal.

pust ut, og vær glad om han vil vedgå seg farskapet og eventuell ha noe kontakt fremover

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...