Gå til innhold

April: Hvordan er det psykososiale for barna for tiden?


Expat

Anbefalte innlegg

Jeg føler liksom at hun er i endring. Kanskje hun driver og "rykker opp" i "gradene" i bhg? Hun er blitt mye hardere i kantene og sloss som ei villkatte. Dette bare de siste to ukene!

 

Klager over at hun ikke får "være med jentene" (som forresten ikke innebærer bare jenter...) Det er de store i gruppa, 4 og 5åringene... Flere som går igjennom dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lille byttet bhg, venner, hus, rom...ja alt i slutten av august da vi flyttet. Dette merket vi godt på han, ved at han ble irritabel og lett sint når han ikke fikk til ting osv. Nå har det gått en tid og vi ser at han trives svært godt i den nye bhg (og med endringene ellers) Han blir veldig stimulet der, masse læring og utfordring av nysgjerringeheten. Dette trives han veldig godt med og jeg tror det er med på å gjøre han til en veldig fornøyd gutt nå. Det eneste problete vui har hatt helt siden bytta av bhg er at han også har begynt lekesloss med de andre barna i bhg, sammen med at han ikke er helt villig til å høre på de voksne. Etter samarbeid mellom oss og bhg ble dette bedre noen uker etter oppstart....., men så...Dette er en ny bhg og hver gang det begynner et nytt barn (ikentlig) starter dette opp igjen og at vi ser nå at dette er hans måte å finne sin rolle i gruppen på. Han har også "rykket" opp i bhg da han nå er blant de største ( i kropp) De fleste barna er født i 2005, men han er myyye større enn alle de andre. Han er på str med de noe færre 4 og 5 åringene og er dermed en del av de eldste barna i bhg. Dette kan jo også være en del av denne rape-oppførselen som vi forøvrig aldri ser noe av hjemme (lekeslossingen altså...) eller sammen med venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er jo også stor for alderen, men blir ikke trukket opp for det...

17,5 kg og godt over 104cm. Må huske å måle...

 

Hehe, jeg synes forøvrig at det hverken er ok at hun banker opp de små eller at de store banker opp henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke kjekt ut med slossing, hverken når det gjelder gutter eller jenter... I vår bhg lugger de innimellom, men sjelden noe verre, og har heldigvis ikke fått beskjed at det gjelder snuppa mi... Men at trassalderen er i full gang er det ikke tvil om! Hun har rett, hun vet best, og har alltid en innvending å komme med... Gruer meg til hun blir tenåring, he, he... Men hun liker seg også best med de større jentene... Og etter eget utsagn ELSKER hun den eldste gutten på avdelingen, de andre guttene klarer hun seg fint uten sier hun... He, he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at slossing/lekeslossing IKKE er ok. derfor irriterer det med litt når bhg tar dette opp med oss som et problem når jeg selv har sett hvor lenge dette har blitt akspeter i bhg. Jeg har selv grepet inn i lekeslosskamper ( Jeg satt i et annet rom med vindu i foreldresamtale) Jeg sa klart i fra til små og store at dette synes jeg ikke var greit og at jeg ba dem stoppe dette når det strartet. Jeg har også sagt til personalet at dette kan bli noe stort problem om de har null-toleranse for lekeslossing. KIlar beskjed, også evt pausetid. dette er ikke noe jeg ønsker at LIlle skal holde på med. Både fordi det er lite hyggelig og fordi det fort kommer ut av kontroll/de skader seg ved uhell.

Jeg mener og at det ikke er veldig mye vi kan gjøre med dette hjemme annet enn å snakke med Lille om det. Dette er noe som skjer i bhg som de må ta der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...