Gå til innhold

MIB eller RYN sko (Masai sko)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med MIB eller RYN sko?

Ser at eurosko selger RYN sko, er dette samme som MIB (masai) skoene?

Leser at de er gode for folk med bl.a leddproblemer, samt at du får en lett trening ved å gå med dem. Tror kanskje jeg kommer til å kjøpe meg et par, men tenkte å høre med dere om det er noen som har erfaringer med dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp for all del ikke RYN skoene!!! hehe.. må bare ha det sagt aller først!

Mamma har sett begge disse skoene demonstrert - og begge skoene skjært opp langs midten. De ekte MBT skoene er helt spesielt oppbygd for å gi mest muløig støtte og komfort. Og for å få den bløte "gå i sandyne" effekten som masaiene er kjent for. RYN skoene hadde samme materiale tvers igjennom - og jeg er derfor veldig tvilende til at de kan ha samme effekten.

Når det er sagt så har jeg hatt mine MBT i overkant av to år. Brukte de mest da jeg jobbet på aldershjem og gikk og sto hele dagen. Og jeg syns de er helt fantastiske! Til og begynne med ble jeg litt sjøsyk av all vugginga - og det er derfor man skal ha en tilvenningsperiode hvor man går litt med skoene hver dag for så og øke helt til man kan gå på dem en hel dag.

Jeg fikk mindre vondt i beina og ryggen - belastningen ble mindre. Og når man får inn teknikken med å "flyte" på sålen så er det akkurat som om man går mye fortere - man liksom flyr :P Jeg er i allefall veldig fornøyd med dem. Klart de er litt dyre - jeg har sandalene (ca 1600,- tror jeg for to år siden)- men jeg bruker dem kun inne og de ser nesten ikke brukt ut. Så de holder nok mange år til! :) Alle jeg kjenner som har de er veldig fornøyde ( på aldershjemmet jeg jobbet kjøpte endel dem. Og de som absolutt ikke skulle ha dem - de var fornøyde med de de hadde fra før, de kjøpte de også etter å ha prøvd de).

Jøss, skulle nesten tro jeg var selger av disse skoene, og at jeg fikk provisjon for hvert salg :P Men det gjør jeg altså ikke - er bare veldig fornøyd ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...