Gå til innhold

Hvordan hadde du reagert dersom samboeren din..

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde tatt ut 2000kr for å låne en kompis, og nektet å fortelle deg hvorfor han hadde tatt ut 2000 når du kom over konto kvitteringen som ligger å slenger i gangen?

Når han omsider innrømmer det så jeg kommer på at det sannsynligvis ble gjort på igår da han sa han ble litt sen fordi han skulle hjelpe en kompis å bære noe ut av bilen etter jobb. Da han kom hjem kommenterte jeg at det var jammen fort gjort. Han svarte at det var bare et par små ting som skulle løftes!

Han innrømmer at de var i banken da, og ikke styrte med noe i bilen.

Han sier at han ikke bare kunne fortelle det med en gang da jeg spurte fordi at jeg garantert hadde reagert. Men må si jeg reagerer mer på at han lyver om det! Hva sier dere? Bagatell eller ikke?

Vi deler et lån på 3 Mill så synes at det angår meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på budsjettet deres. Er det veldig trangt kan jeg skjønne deg. Har dere derimot god råd, så må vel gubben få låne ut sine egne penger.

Skrevet

jeg synes han skulle snakket med deg først. om dere ikke har felles konto så mener jeg likevel at et lån på 2000 kr også går utover deg. man har nå felles økonomi selv om man ikke har felles konto da.

Skrevet

Ps kommer jo og an på om han som fikk låne har cred eller ei. Er han til å stole på, så kommer vel penga snart igjen?

Skrevet

Det hadde bekymret meg MYE. At han lyver om det, altså, ikke det at han har tatt en veto og bestemt at pengene skal lånes bort.

Skrevet

Tja, tror ikke jeg hadde brydd meg, for de pengene gikk da vel ut av din samboers lomme, selv om dere har felles økonomi.. Kanskje han var redd du skulle nekte?! Men hadde ikke likt det vis det var knapt med penger..

Min samboer lånte sin kompis 2500kr.. til en fyr som jeg tenkte ikke kom til og betale tilbake, men han gjorde det faktisk så fort han hadde sjansen. Han sa heller ikke noe til meg, på en stund, for han visste jeg ville si nei, og reagere, og han ville låne han penger! Og så lenge han fikk de igjen bryr jeg meg ikke.

Skrevet

Det kan jo hende at historien med kompisen er et dekke for at han har brukt 2000 på julegave til deg...

Skrevet

i vår situasjon med felles økonomi så hadde jeg blitt mildt sagt sjokkert om han hadde lånt vekk så stort beløp uten å snakke med meg før.

men det er sånn det er her.. er mye som spiller inn da.. om vi hadde nok til overs som vi kunne brukt på oss selv så er det jo et fett hva noen av oss bruker pengene på (etter utgifter er betalt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...