Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 8. november 2008 #1 Skrevet 8. november 2008 En i min nære krets drikker etter min mening veldig mye.. Stort sett så drikker x litt hver dag. De siste 14 dagene har x drukket hver kveld, det er vel ikke så mye pr dag, noen bokser øl/noen glass vin, men jeg syns det blir mye når det er litt hver dag. Ca 3 liter vin siden tirsdag... x kjøpte en kartong på tirsdag, og nå er den tom. Så nå er det øl det går på... Vet det har vært sånn over lang tid nå, men var vel ikke helt klar over hvor ofte det har vært før nå de siste ukene... x drikker helt åpenlyst, så ikke noe sniking og gjemming osv.. Er dette mye, eller er det jeg som er overfølsom på dette? Kjenner jeg får alkohol litt i vrangstrupen av dette... Får vonde følelser av å tenke på alkohol...
Gjest Skrevet 8. november 2008 #2 Skrevet 8. november 2008 Det kan nok godt dreie seg om et alkoholproblem ja.... det er i allefall særs uvanlig å drikke såpass mye hver dag..........
Gjest Skrevet 8. november 2008 #3 Skrevet 8. november 2008 Når de rundt deg ser på drikkingen din som et problem så er det et problem.
Tante Blås Squaw Skrevet 8. november 2008 #4 Skrevet 8. november 2008 Vedkommende har helt klart et drikkeproblem. Om du skal konfrontere h*n, allier deg med flere. Vis forståelse og tålmodighet.
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 8. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. november 2008 Ja, jeg har tenkt masse på å ta det opp med x, men vet liksom ikke hvordan jeg skal gå frem, og x syns tydeligvis ikke at det er noe problem... Noen som har noen gode tips? Noen som kansje har vært ute for det samme selv?
Gjest Skrevet 8. november 2008 #6 Skrevet 8. november 2008 http://al-anon.no/ Kjekk side som hjalp meg da jeg måtte forholde meg til min fars problem ("Jeg har da ikke noe problem!"). Når det kommer til stykket er det kun vedkommende som kan hjelpe seg selv. Men det kan jo få ting til å rulle, at dere tar det opp med ham.
Gjest Skrevet 8. november 2008 #7 Skrevet 8. november 2008 Nå fikk jeg lyst på en øl, ja, jeg henter en fra kjøla, jeg!
heisand? Skrevet 8. november 2008 #8 Skrevet 8. november 2008 tror du snakker om exen min der. men hva gjør en når man ser at det er alt for mye inntak av alkohol?
Gjest Skrevet 8. november 2008 #9 Skrevet 8. november 2008 Hva man kan gjøre? Tja, jeg ringte Anonyme Alkoholikere og de rådet meg til å gjøre, tja...., ingenting. Dvs si i fra til vedkommende, i mitt tilfelle: min pappa, at jeg så at han hadde et problem og at jeg håpte at han for sin egen del tok tak i drikkingen sin før det gikk for langt (noe det til slutt gjorde, mistet kone, barn hjem, sykemelding, advarsel om at han mistet jobben hvis han ikke tok tak i dette). Og det er jo der alkoholikeren først tar tak i problemet sitt: når det som bringer inn pengene til drikkingen truer med å forsvinne. Kone og barn driter vi i, men penger må man ha til kong-alkohol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå