Gå til innhold

Er jeg pinglete om jeg ringer legevakten ikveld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det er et veldig dumt spørsmål og at det er veldig vanskelig for dere å si men vil bare høre hva dere hadde gjort..

Har en datter på snart 2 år som har vært syk siden mandag, har da vært veldig tett, hostet veldig mye og hatt feber frem og tilbake. Her om kvelden var febern oppi 40 grader, hun fikk paracet og sov natten igjennom. Igår kveld begynnte hun å kaste opp og dreiv på hele natta. Får ikke i hun noe drikke nesten for alt kommer bare opp igjen. Hun har fått litt cola men det kommer opp det og (uten kullsyre) Nå er hun slapp, ligger rett ut på sofaen her, hun gir respons og ser på meg men hun snakker ikke, bare ligger der helt rolig.. tempen er på 38, 5 nå. Det værste er nok ikke febern men jeg er så bekymmret for at hun ikke får i seg nok drikke, bleiene hennes er tørre og det lille som har kommet ut lukter veldig stramt, hun har fått drikke med en liten sje og sprøyte men kommer bare i retur..

Vill ikke være for pysete og ringe legevakten for ingenting, hvordan hadde dere reagert i denne situasjonen? Hadde dere væntet med å kontakte legevakta og sett det ann litt til.. vet det er kjempe dumt spørsmål men blir så bekymret... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes ikke det er dumt spørsmål jeg.

Ring legevakta, beskriv tilstanden hennes og så vurderer de om de mener du bør komme.

Cluet er ikke høy feber eller ikke, men hvordan allmenntilstanden hennes er.

Den allmenntilstanden du beskriver nå høres ikke bra ut derfor hadde jeg ringt og hørt hva de har å si.

Lykke til

Skrevet

Ikke tenk på hva vi synes. Selvfølgelig kontakter du legevakta. Det hadde jeg gjort hvertfall. God bedring:o)

Skrevet

En uke uten drikke, med tørre bleier på et 2 år gammelt barn.

Jeg synest det er helt iorden å ringe for å få en vurdering av henne med tanke på væskebalansen. Hun er jo slapp.

Ring du.

Hilsen lege.

Skrevet

Ring heller en gang for mye enn for lite..er du det minste i tvil ringer du !!

Lykke til !

Skrevet

Som de andre sier, ring.... de kan fort avgjøre om dere burde komme eller ikke og det er jo alltid almentilstanden de går etter.... =)) God bedring til jenta deres =))

Skrevet

Heisann :) takk for svar. Hun har ikke gått en uke uten drikke, har gått uten siden igår kveld rundt klokken 21.00. det var først da hun begynnte å kaste opp.

Skrevet

Bra. Da er det jo ikke såå ille.

Se på alm.tilstanden hennes du - er du engstelig så ringer du. Det går nok bra om du venter til i morra også.

Gi henne drikke på skje, saftis er også bra. Juicebokser er mer spennende enn drikke på glass. Har hun diare da? Om hun ikke har diare går uttørringen saktere.

Gråter hun uten tårer en hun mer uttørret enn om det bare er tørre bleier.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...