Anonym bruker Skrevet 8. november 2008 #1 Skrevet 8. november 2008 Jeg var nettop i barnevelsignelse i Baptistkirka. Syns det var veldig fint. Har lest om det i bibelen.Jesus velsignet jo barna. Har tengt mye i det siste.jeg er kristen ,hører til statskirka. Men er egentlig mer enig med baptistene og pinsevennenne. Ei veninne av meg døpte seg som voksen. Jeg er selv barnedøpt men har lyst å bli døpt på ny som voksen. Mannen min mener vi skal ha barndåp til ungen ,så det blir vel det. Familen min er kristne,hører til statskirka.
plass'n Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Siden dere begge tilhører statskirka, vil det sannsynligvis bare være Frelsesarmeen som er aktuell for dere hvis dere bare ønsker barnevelsignelse, de har ikke samme type medlemsskap som pinsevenner og baptister, som regner med at iallfall en av foreldrene hører til der hvis de skal ta imot barnet. Men det høres ut som om det naturlige for familien din nå er å velge barnedåp, - senere kan det jo bli aktuelt for både deg og andre i familien å gå inn i en pinsvenn/baptist-menighet, men slikt bør man ha litt god tid til å forberede og bli sikker på. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 Vi hadde barnevelsignelse på eldstebarnet vårt hos en pinsemenighet - og da var vi ikke medlemmer.. De syns bare det var kjempe koselig! Nå er vi derimot medlemmer av den menigheten og skal snart ha velsignelse av vårt andre barn Anbefaler det på det sterkeste! Ps. Syns det høres veldig rart ut at en menighet ikke vil velsigne barnet fordi foreldrene ikke er medlemmer...
lilly2 Skrevet 25. november 2008 #4 Skrevet 25. november 2008 Jeg er selv barnedøpt, har vokst opp i "statskirkehjem" og vært aktiv kristen i indremisjonen hele oppveksten. Som voksen tok jeg et nytt valg ang menighet og dåp. Døpte meg som voksen og har hatt barnevelsignelse for begge jentene våre. Jeg synes det er mye mer bibelsk, også får man samtidig holdt et selskap og hatt en merkedag for barnet sammen med familien. Synes du skal spørre pastoren i den menigheten det gjelder. Dere kan jo ha en samtale med han begge to, så får dere helt sikkert fred for valget deres når dere har gått gjennom prosessen sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå