lene_86 Skrevet 8. november 2008 #1 Skrevet 8. november 2008 Jeg var på 3D ultralyd denne uka,og fikk litt sjokk da gutten vår alt veide 1208 gram!Gj.snittlig så skal han være ca.800 gram på denne tiden. Er 26 uker på vei. Ble litt redd for stort barn,og ikke mulig med vanlig fødsel jeg nå:(Men alt sto kjempebra til da,og det var utrolig godt å høre:)
Thuva27 Skrevet 8. november 2008 #2 Skrevet 8. november 2008 Jeg fikk ei jente på 4380 g, og det gikk fint det:) Nå vet jo ikke jeg hvordan det er å føde en unge på "normal" størrelse, men har hørt det er hodeomkretsen det kommer ann på. Flere jeg kjenner har fått barn på 3300g-3500g og har hatt en mye tøffere fødsel enn det jeg hadde. Fra jeg kom på sykehuset til min datter ble født tok det 2,5 time.
maria isabell Skrevet 8. november 2008 #3 Skrevet 8. november 2008 fødte en gutt på 4,5 kg..drømmefødsel..to timer og 2 pyntesting...
LineBA Skrevet 9. november 2008 #4 Skrevet 9. november 2008 Fødte en gutt på 4,2 forrige gang, og det gikk kjempe-fint! Ikke ta bekymringene på forskudd - det gjør bare vondt verre;-)
Gjest leelu25 nr.2 er ei jente :) Skrevet 9. november 2008 #5 Skrevet 9. november 2008 Husk at disse estimeringene går utifra MÅL - LENGDE på babyen! Min gutt ble estimert til å være mellom 4700 -5200 gram på ultralyd 2 uker FØR termin! det var så feil som man kunne få det. Han var 3945 gram, MEN 55 cm lang, noe som tilsvarer en slik vekt de estimerte. Så ta det med en klype salt du!!
godiva med 3 gull Skrevet 9. november 2008 #6 Skrevet 9. november 2008 Min første veide 5 kg. Og hun kom ut den vanlige veien hun. Neste svangerskap gikk jeg til måling de siste 3 mnd. Ble målt til 5 kg denne også 40 min før jeg ble satt igang 14 dager over termin. men da var jenta bare 3820. Så ikke uroe deg så veldig. blir den stor så gjør den det. De fleste kan føde barn opp til 5 kg +
Gjest Skrevet 9. november 2008 #7 Skrevet 9. november 2008 Jeg fødte ei på 4 kg første gang. Ikke kjempestort, men stort nok. Hadde en fin fødsel, ble ett eller to "pyntesting". Tror det kommer an på hode, hvis det er normalt spiller ikke kg så stor rolle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå