Stine-mora Skrevet 8. november 2008 #1 Skrevet 8. november 2008 Lurte på om det er noen som har positive erfaringer med dette?? Å når kan man evt. starte med det?? 3uker før terminen og utover?? Vurderer å bestille meg en time når det nærmer seg.. ;-) Takk for alle svar :-)
den3.jentapåvei Skrevet 8. november 2008 #2 Skrevet 8. november 2008 Har absolutt positive erfaringer med dette. Litt vanskelig å sammenligne med førstemann der jeg måtte gå på riestimulerende gjennom hele fødselen. Men jeg opplevde ivertfall fødsel nr 2 som at jeg hadde mer kontroll på kroppen, smertene var ikke så intense og de ulike fasene tok kortere tid. Men som sagt det er vanskelig å sammenligne de to fødselene. Tok aku med nr 2 og skal gjøre det med nr 3. Det er litt ulikt når akupunktør ønsker å starte opp, men fra uke 35 til 37 har jeg hørt. Der jeg går nå vil hun starte opp i uke 37.
stinky-monkey Skrevet 8. november 2008 #3 Skrevet 8. november 2008 Må man bli henvist til akupunktør gjennom jordmor eller lege, eller kan man bare ringe å bestille time selv? Og hvor mye koster dette, og hvor ofte må man gå for å få noe effekt?
Endelig-mamma Skrevet 8. november 2008 #4 Skrevet 8. november 2008 Har hatt veldig god erfaring med dette. Jordmødre starter akupunktur fra uke 37, mens akupunktører kan starte noe tidlligere. Er litt forskjellig hvilke nåler de setter og hvor, så jeg har gått til jordmor og tatt. Det skal ikke ha noe for seg å ta flere ganger i uka, så en gang pr uke burde holde. Og prisen varierer fra gratis (hos egen jordmor) til 500 (private timer)
stinky-monkey Skrevet 8. november 2008 #5 Skrevet 8. november 2008 Oki, takk for svar :-) Da skal jeg spørre jordmoren min om hun kan sette noen nåler på meg neste gang jeg skal til henne :-)
Gjest Skrevet 8. november 2008 #6 Skrevet 8. november 2008 jeg går til en privat og betaler 280 pr time. går dit for bekkenet nå, men han skal sette modningsnåler fra uke 37. dvs at han sier at noen av nålene jeg får for bekkenet er de samme som noen av modningsnålene. så dermed har jeg jo tjuvstartet med noen av nålene da:-)
tollotone Skrevet 9. november 2008 #7 Skrevet 9. november 2008 Jeg har en venninde som er homepat og akkupunktør. Hun sier at modningsakkupunktur fungerer flott for å frigjøre alle de hormonene som skal til for at smertene under fødsel skal bli "mindre" Hun sier derimot at et foster kommer når det er klart og at nålene her ikke har noen virkning. Jeg vet ikke, men sier det hun har fortalt meg. Selv har jeg gått til modningsakk siden uke 35 og håper det hjelper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå