Endelig mamma! Skrevet 8. november 2008 #1 Skrevet 8. november 2008 Hva vil dere si er den "verste" tiden i småbarnsperioden? Jeg sitter her med jenta mi på syv uker og tenker at bare jeg får sove 7-8 timer sammenhengende hver natt, skal jeg ikke klage på NOE.. Men kjenner jeg meg selv rett finner jeg nok noe annet å klage på etterhvert. Hehe.. Så hva annet har jeg å se frem til? ;-)
♂ 06+sept.pie = Ferdig! Skrevet 8. november 2008 #2 Skrevet 8. november 2008 Har stesønn jeg da, men jeg kan jo prøve meg likevel. Syntes den værste perioden med ham var i 2,5 - 3,5 års alderen. Trass, hyl, skrik, klikk, tårer, vræl døgnet rundt. Vi var utslitte og mora og hennes samboer var utslitte. Nå er min egen sønn 2 år og har foreløbig ikke vist et sånt temperament. Så når det gjelder ham så er det hittil våkenettene i tannperioden som var værst for da hjalp ingenting.
bever Skrevet 8. november 2008 #3 Skrevet 8. november 2008 Dette med manglende søvn er jo blant de basale behov, og kjennes absolutt verst! Full støtte til deg der. Ellers syns jeg det hele har vært rett så morsomt så langt. Selvfølgelig krangler vi, og mister all pedagogisk innsikt og riktig BRØLER til henne, men i det store og hele har vi vært heldige med et frisk, kvikt og humørfyllt barn :-) Utfordringene avanserer etter alder. Mer snakk, mer logikk og tenking, mer samspill med andre og utfordringer det medfører (liker/liker ikke, får ikke være med, bestemmer over andre - hele sullamitten!) Bare gled deg!
Gjest Skrevet 8. november 2008 #4 Skrevet 8. november 2008 Har to stedøttre, og begge hadde en slitsom periode fra fem til seks år, altså siste året i barnehagen, de er for små til noe og for store til andre ting, her var det veldig mye trass, grining og krangling, hun ene er litt der ennå men begynner å bli bedre. Hun største er nå 8 år og ble plutselig veldig stor når i år, de har fått en halvbror og hun er til stor hjelp med han.
Gjest Skrevet 8. november 2008 #5 Skrevet 8. november 2008 Har kjent de siden de var 2 og 4 år og det har aldri vært noe tull på nettene.
Skravlemamman Skrevet 8. november 2008 #6 Skrevet 8. november 2008 Synes de første tre månedene var de mest slitsomme, alle aldre har jo sitt, men da var alt så uforutsigbart..................ting blir bedre:-)
Krusemynthe Skrevet 8. november 2008 #7 Skrevet 8. november 2008 Definitivt de tre første månedene. De har jeg liksom hatt som arbeidsmål. Bare å komme seg gjennom, på en måte Men jeg må legge til; dette er mitt tredje barn, og det første som er ammet, og jeg synes det har gått SÅ mye lettere denne gangen. Vet ikke om ammingen er årsaken, men jeg vet at manglende suksess med ammingen (de to første) er en tung belastning. ....og nå som det er siste barnet - jeg vil gjerne bremse tiden litt. Må snuse inn hvert lille stadie!!
Gjest Skrevet 8. november 2008 #8 Skrevet 8. november 2008 Mine 3 barn er 6 år, 4 år og 16 mnd. Jeg må nok dra fram kliseen med at hver alder har sin sjarm og sin utfordring. I hvertfall så langt. Jeg personlig missliker babytiden veldig så uansett hvor slitsom og opprivende 1 års alderen, 4 års trassen møkkesur hormonell 6 åring osv kan oppleves synes jeg faktsk babytiden er aller verst. Nå har våre vært ganske krevende som babyer da, så kanskje derfor? Ellers så synes jeg 3 årsalderen er ganske ille, for da er de blitt så store at det ikke lenger er søtt når de trasser og er sint og man forventer at de skal høre litt etter, men samtidig for små til å fullt ut kunne se konsekvensene av det de gjør og forstå all slags avtaler og sånt. 5 åra alderen på sin side var utrolig behagelig hos oss :-) Så får jeg vente på fortsettelsen. Har hørt at 10-12 års alderen ofte er den verste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå