Gå til innhold

Kan vi spise RIDDEROST??


Anbefalte innlegg

Skrevet

For det har jeg veldig lyst på på burgeren min i kveld!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis den er pastorisert tror jeg det er greit. Det er jo ikke en smøreost... Se på pakningen om den er pastorisert - tror de fleste ostene fra tine skal være det. (men smøreost skal man visst være litt forsiktig med selv om den er pastorisert)

Skrevet

jeg har spurt om akkurat det samme på skravlesiden tidligere idag!! vi har spist raclett idag, og da spiste jeg ridder ost fra tine! det eneste jeg gjorde var og skjære bort den harde kanten utenpå, for den er jo ikke pausterert..(eller hvordan d staves!) satser på at det gikk fint!! ;)

Skrevet

All ost fra TINE er pasteruisert, men ridderost regnes som mykost. Det man sier om mykoster, er jo at man spiser dem ferske og en god stund før holbarhetsdatoen. .. iallfall i følge matportlane.no, så får man jo selv vurdere det:).

Skrevet

Ridderost er en halvfast ost, akkurat som norvegia og jarlsberg. Kan ikke se noen grunn til at man skulle være forsiktig med dette!!?

Skrevet

Samme tenkte jeg, da jeg koste meg med massevis av den for en tid tilbake, men jeg var så sikker på at jeg sjekket siden og fant at det ble regnet som mykost.... men nå finner jeg ikke denne "sikre" kilden. Jeg skal revurdere det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...