1prinsesse+2engler Skrevet 8. november 2008 #1 Skrevet 8. november 2008 For det har jeg veldig lyst på på burgeren min i kveld!!
Heleneharepus Skrevet 8. november 2008 #2 Skrevet 8. november 2008 Hvis den er pastorisert tror jeg det er greit. Det er jo ikke en smøreost... Se på pakningen om den er pastorisert - tror de fleste ostene fra tine skal være det. (men smøreost skal man visst være litt forsiktig med selv om den er pastorisert)
Gjest Skrevet 8. november 2008 #3 Skrevet 8. november 2008 Ridderost fra Tine er laget av pasteurisert melk Så kos deg med det i kveld du http://www.jarlsberg.com/page?id=26&key=6164&cat=642
Englebarn+ lille erta!! Skrevet 8. november 2008 #4 Skrevet 8. november 2008 jeg har spurt om akkurat det samme på skravlesiden tidligere idag!! vi har spist raclett idag, og da spiste jeg ridder ost fra tine! det eneste jeg gjorde var og skjære bort den harde kanten utenpå, for den er jo ikke pausterert..(eller hvordan d staves!) satser på at det gikk fint!!
Yarn Skrevet 10. november 2008 #5 Skrevet 10. november 2008 All ost fra TINE er pasteruisert, men ridderost regnes som mykost. Det man sier om mykoster, er jo at man spiser dem ferske og en god stund før holbarhetsdatoen. .. iallfall i følge matportlane.no, så får man jo selv vurdere det:).
snartentil:) Skrevet 10. november 2008 #6 Skrevet 10. november 2008 Ridderost er en halvfast ost, akkurat som norvegia og jarlsberg. Kan ikke se noen grunn til at man skulle være forsiktig med dette!!?
Yarn Skrevet 10. november 2008 #7 Skrevet 10. november 2008 Samme tenkte jeg, da jeg koste meg med massevis av den for en tid tilbake, men jeg var så sikker på at jeg sjekket siden og fant at det ble regnet som mykost.... men nå finner jeg ikke denne "sikre" kilden. Jeg skal revurdere det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå