1prinsesse+2engler Skrevet 8. november 2008 #1 Skrevet 8. november 2008 For det har jeg fryktelig lyst på på burgeren min i kveld!
snart mor til 3 små Skrevet 8. november 2008 #2 Skrevet 8. november 2008 Hvis du leser bak på innholdsfortegnelsen på osten står det enten upasteurisert melk eller at det er pasteurisert melk. Hvis innholdet er upasteurisert er det ikke varmebehandlet, og da bør du ikke spise det. ) http://www.tine.no/page?id=26&key=6164&cat=642 Her står det jo at det er pasteurisert melk og fløte, så da skal det vel være i orden.. Men tror det er sånn at det fortsatt KAN være spor etter farlige bakterier(listeria), men vi det er jo umulig å leve etter hva som i værste tilfelle kan gå galt her i livet... Jeg hadde kost meg med den ridderosten hvis jeg var deg i hvert fall. )
snart mor til 3 små Skrevet 8. november 2008 #3 Skrevet 8. november 2008 Den her kan du jo også sjekke ut hvis du er i tvil; http://forum.snartmamma.com/showthread.php?t=288228
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 8. november 2008 #4 Skrevet 8. november 2008 Det finnes en annen tråd her inne som jeg skrev nesten det samme på. Jeg hadde IKKE gjort det da det er en kittmodnet ost og undet modningen finnes det tilfeller hvor det kan bli tilsatt hvitmugg i blandingen som smøres utenpå osten. Å er det en mugg ost er jo sjansen stor uansett hvor pastaurisert det står på pakka... Kittmodnet ost Kittmodne osters konsistens er fra halvfaste til bløte, og de kjennetegnes ved en overflate som i farge varierer rundt gult. Klippet ut fra ostekompaniet's hjemmesider: "Til denne gruppen oster finnes også noen som er tilsatt hvitmugg. Disse vil få en mildere smak enn de typiske kittmodnede ostene. Eksempler på kittmodnet ost er Ridder, Port Salut, Le Vieux Pané, Raclette Riches Monts."
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 8. november 2008 #5 Skrevet 8. november 2008 Jeg spiser ridderost, men er forsiktig med bløte muggoster. Kan ikke skjønen det skulle være noe problem med ridderost siden den er pasteurisert. I ditt tilfelle vil jo osten også bli varmebehandlet (ihvertfall hvis du lar osten ligge en liten stund oppå burgeren i panna), og da skulle det vel være trygt. Bon apetit!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå