bugaboo Skrevet 8. november 2008 #1 Skrevet 8. november 2008 Jeg var hos jordmor i går til kontroll, er nå 16+1. Da jordmor skulle lytte etter hjertelyd med Doppler-apparat fant hun først en tydelig hjertelyd til venstre litt nedenfor navlen, der etter fant hun en like tydelig hjertelyd ca. 10-13 cm ned til høyre. Kan det være tvillinger, hva tror dere? Hun flyttet doppler-apparatet frem og tilbake flere ganger, og på hver side hørtes en like tydelig hjertelyd hver gang. Jordmora sa at det kunne være samme hjertelyd eller det kunne være to der inne, men det fant vi nok ikke ut før ultralyd sa hun. Jeg er selv tvilling og vi har flere tvillingpar og også trillinger i familien min! Er så spent nå, er enda tre og en halv uke til ordinær ultralyd.. føles som en evighet.
pluttenogmeg Skrevet 8. november 2008 #2 Skrevet 8. november 2008 Heisann. Så spennende da. Jeg kan desverre ikke hjelpe deg, men lurer veldig på akkurat det samme. Jeg er 16 uker i morra. Har doppler hjemme og de siste dagene har også jeg hørt hjertelyd 2 forskjellige steder. Mannen min har også hørt den, og er sikker på at det er tvillinger Jeg har vært på ul da jeg var 8 uker , og da var legen litt usikker på om det var 2 men konkluderte med at det var 1 foster og plommesekken det andre hun så. Var også på ul i uke 11 og da så vi bare 1 foster, derfor synes jeg det er vanskelig å skulle tro det er 2 inni der. Men nå lurer jeg fælt da siden vi hører hjertelyden 2 steder, klart og tydelig i magen.Og mellom disse lydene høres ingenting.. Så henger meg med på ditt spørsmål Jeg skal forøvrig til legen på mandag igjen og får ul da også, så vi får se da... Lykke til.
twingirls;) Skrevet 8. november 2008 #3 Skrevet 8. november 2008 Det beste er vel å ta en UL privat eller vente til den ordinære. Ellers får man mage tidligere med tvillinger. Fikk allerede mage i uke 11 jeg..
Gjest Skrevet 10. november 2008 #4 Skrevet 10. november 2008 Veldig spennende dette! Lurer faktisk litt selv. Fikk mage vedldig tidlig, måtte begynne med mammabukse i uke 9, da var det en gravid mage. Nå er jeg i uke 15 og er like stor nå som da jeg var 5 mnd på vei med nr 2. Jeg har begynt å kjent liv, og kjenner liv på begge sider. Men om det er tilfeldig, evnt bare luft. Vanskelig å si. Blir i allefall spennende å se op UL om 3 uker. Sannsynlig at det er to viss hun har hørt lyd på to plasser. Sånn "gjennklang" gir vel ikke en hjertelyd til et så lite barn. Spennende å høre hva de sier da, Lykke til!
bugaboo Skrevet 10. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. november 2008 Har vært heldig og fått fremskyndet ultralyden til førstkommende fredag på grunn av utenlandsreise.. Gleder oss så enormt til å se babyen(e)!
pluttenogmeg Skrevet 11. november 2008 #6 Skrevet 11. november 2008 Det var bare 1 hos meg men er nok det at babyen har begynt å bli såpass stor at hjertelyden høres godt over store deler av magen. Lykke til på ul, så bra at du fikk den fremskyvet da.
bugaboo Skrevet 14. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 14. november 2008 Da har vi vært på ultralyd og der inne bor det visstnok en liten guttebass!:-D Så til dere som også har opplevd å høre to hjertelyder hos jordmor, så trenger det ikke nødvendigvis å bety at det er to der inne. ;-) Lykke til alle!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå