Gå til innhold

Gravid og sliter med å spise..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært ekstremt kvalm, men har ikke kastet opp. Er i uke 15 nå. Klarer nesten ikke få i meg mat, jeg spiser ingenting før middag. Og da spiser jeg LITE. På kveldene får jeg litt matlyst og kan klare og spise litt mer.

Jeg drikke MASSE vann og saft. Enkelte dager drikker jeg en del brus siden jeg føler det hjelper på kvalmen.

Jeg er ingen tynn jente, heller litt frodig. Men de siste to ukene har jeg gått ned 6 kg... Det vises ikke så godt siden jeg som sagt har litt for mye. Men jeg syns det er skremmende.

Skal ikke på kontroll før i uke 24 siden dette er mitt andre barn. Har et barn på 3 år.

Kan det være farlig for det lille barnet i magen? Får det nok næring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange sliter med å få i seg mat eller den maten man "bør" spise når man er kvalm uten at dette vil skade barnet i magen (ble jeg fortalt -har vært i gjennom det samme). Det er om det varer lenge eller begynner å tære på kreftene dine at du kan spørre om hjelp. Jeg ville uansett dratt til lege slik at du har noen du kan få snakket med om. Jeg trodde man hadde like mange kontroller uansett hvor mange barn man hadde jeg... de er jo frivillig, men allikevel...

Skrevet

Barnet lider ingen nød, h*n får det den trenger via deg likevel, problemet er at du gjerne etter hvert vil føle deg veldig utslitt og tom for energi.

Kanskje du burde ta kontakt med jordmor/lege før uke 24 slik at du kan få litt informasjon/noen å snakke med.

Jeg er en veldig tynn jente fra før, og med første mann gikk jeg ned 11 kg de første 4 mnd.

Det var aldri fare for den lille i magen, men jeg klarte jo så vidt å stå på beina:S

Jordmor og lege var ikke helt fornøyd med utviklingen, men etter 4 mnd begynte jeg sakte men sikkert å legge litt på meg igjen.

Enda veide jeg mindre samme dagen jeg fødte, som før jeg ble gravid.

Ikke engst deg så mye, i og med at du har mere å ta av i tillegg er det i alle fall ikke farlig.

Det finnes frukt/energi drikker på apoteket der hvor du får i deg alt av de vitaminene og mineralene du trenger i løpet av en dag, det kan jo være litt lurt å drikke slik at du ikke blir utslitt og tom for energi:)

De er små "juice-esker" slik som barnejuicene på en måte;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...