Gå til innhold

Når slutter dere å ta folat ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det når du har passert 12 uker ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når boksen er tom

det var etter uke 12 en gang

Skrevet

folat har ingen bevist effekt etter uke 12, da det er godt for er ferdig dannet da:)

Skrevet

Jeg har tatt folat i 2 1/2 år, blir liksom litt rart å slutte med det nå synes jeg... Er 13 uker, og jeg tror nok at jeg vil fortsette med det en god stund til. Er jo ikke på noen måte farlig å ta iallfall.

Skrevet

Det er jo et vitamin,så ingen fare å ta. Men jeg sluttet når boksen var tom etter uke 13.

Skrevet

Det er anbefalt å ta første 12 uker. Jeg er nå 14 uker og kommer til å fortsette til boksen er tom :-)

En liten kommentar til svaret over: Vannløselige vitaminer (som folat og andre vit B og vit C) er det ingen fare å ta da det overskytende skilles ut i urinen. Men fettløselige vitaminer som vit A, D, E og K skal ikke tas i ubegrensede mengder da de kan hope seg opp i kroppen og gi skadelige effekter. Man bør derfor ikke ta flere tilskudd som inneholder disse vitaminene.

Skrevet

Hei!

Jeg var til lgen i forrige uke og spurte om akkurat dette. Hun sa det er anbefalt å ta folat minst til uke 14 og helst til uke 16. Grunnen til at hun mente det var lurt å ta det så lenge var at det ofte er noe uklart når tid befruktningen har skjedd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...