Silje & prinsen<3 Skrevet 8. november 2008 #1 Skrevet 8. november 2008 Er det når du har passert 12 uker ?
venter barn nr. 3 (har født) Skrevet 8. november 2008 #2 Skrevet 8. november 2008 Når boksen er tom det var etter uke 12 en gang
Silje med snuppa i magen <3 Skrevet 8. november 2008 #3 Skrevet 8. november 2008 folat har ingen bevist effekt etter uke 12, da det er godt for er ferdig dannet da:)
Nøtt Skrevet 8. november 2008 #4 Skrevet 8. november 2008 Jeg har tatt folat i 2 1/2 år, blir liksom litt rart å slutte med det nå synes jeg... Er 13 uker, og jeg tror nok at jeg vil fortsette med det en god stund til. Er jo ikke på noen måte farlig å ta iallfall.
Bibbit Skrevet 8. november 2008 #5 Skrevet 8. november 2008 Det er jo et vitamin,så ingen fare å ta. Men jeg sluttet når boksen var tom etter uke 13.
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 8. november 2008 #6 Skrevet 8. november 2008 Det er anbefalt å ta første 12 uker. Jeg er nå 14 uker og kommer til å fortsette til boksen er tom :-) En liten kommentar til svaret over: Vannløselige vitaminer (som folat og andre vit B og vit C) er det ingen fare å ta da det overskytende skilles ut i urinen. Men fettløselige vitaminer som vit A, D, E og K skal ikke tas i ubegrensede mengder da de kan hope seg opp i kroppen og gi skadelige effekter. Man bør derfor ikke ta flere tilskudd som inneholder disse vitaminene.
ikø29 Skrevet 8. november 2008 #7 Skrevet 8. november 2008 Hei! Jeg var til lgen i forrige uke og spurte om akkurat dette. Hun sa det er anbefalt å ta folat minst til uke 14 og helst til uke 16. Grunnen til at hun mente det var lurt å ta det så lenge var at det ofte er noe uklart når tid befruktningen har skjedd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå