våken_om_natta Skrevet 8. november 2008 #1 Skrevet 8. november 2008 Jenta kom 14 dager etter termin. De tok vannet og gav meg halve av minimal dose drypp pga tidligere haste-ks. Mine egne rier overtok med en gang så dryppet ble skrudd av. Fikk raskt 5 cm (hadde 3 da de starta) og plutselig var det 10 cm. Brukte et helt døgn på åpninga sist, nå tok det bare et par timer. Ikke var det spesielt ille heller så lenge jeg hadde lystgassen. Her blir det vanlig fødsel, sa jm, og jeg ble så glad at tårene spratt!!! Pressriene starta og hun bevega seg nedover. Dette var helt fantastisk, fikk ikke oppleve det forrige gang, for da stoppa jeg på 9 cm. Men plutselig var det stopp. Hodet stoppa på tvers. For å gjøre det hele kort: Rommet ble fullt av folk, to leger prøvde vakum som bare glapp begge gangene, en arterie sprakk og plutselig hørte jeg: Call på operasjonssal, Her blir det operasjon!!! Spinal eller narkose??? Denne delen var ikke spesielt gøy. Det hele ble avslutta med en veldig koselig stund på opeasjonssalen, og jeg var bare lykkelig for at det gikk bra med oss begge. Men hodet var nesten ute, så denne gangen greide jeg det nesten!! Kjempeglad for det. Nå sitter jeg her i grønnsåpevann, full av sting nedentil og med magen stifta igjen. Men hva gjør vel det? Jeg har fått verdens skjønneste datter, og nå har jeg en av hver. 3690 g og 51 cm var hun.
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 8. november 2008 #2 Skrevet 8. november 2008 GRATULERER!! Så morsomt at du også fikk jente Ikke så morsomt at du måtte gjennom dette med operasjon, huff!!!! Stakkars Men når alt endte godt er det mye man kan tåle Sender en haug med klemmer til deg og snuppa. Jenta mi er 14 dager i dag og begynner å vise litt mer vilje nå med illsint skriking når ikke puppen kommer frem fort nok, he-he. Men ellers alt vel her.
våken_om_natta Skrevet 8. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. november 2008 Så koselig å se at du fortsatt er her! Hun ble født 30 oktober, så hun er over ei uke nå, og jeg kommer meg mye raskere denne gangen i forhold til sist. Kjempegøy med jente. Vi visste ikke hva vi fikk, men var nesten sikre på at det var en gutt. Funnet navn du da? Jenta vår heter Maria! Masse klemmer til dere også!!
¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 8. november 2008 #4 Skrevet 8. november 2008 Hvis du fremdeles er her inne, kan jeg spørre om en ting?? Hvis du skulle ville ha en til.. får du lov til å føde normalt da?Eller vil det bli planlagt keisersnitt pga det har blitt haste keisersnitt to ganger??Har ei venninne som måtte ha haste keisersnitt, da nesten begge strøk med(han var død i 3-4 min) og i hennes papirer står det at hun aldri får føde normalt, selv om hun måtte ønske det, ikke at hun villet det men.. De har det alle kjempe greit i dag!
Novemberknøttprøverigjen Skrevet 8. november 2008 #5 Skrevet 8. november 2008 Hoi! Dette høyrdest dramatisk ut!!! Så godt å lese så positiv instilling!! Og ikkje minst: GRATULERAR med jenta!!!!
******* Skrevet 8. november 2008 #6 Skrevet 8. november 2008 Hei! Gratulerer så mye med jenta . Leit å høre at det ble så dramatisk for deg igjen, men godt at alt gikk bra med dere. Nå får dere nyte tiden fremover
våken_om_natta Skrevet 9. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 9. november 2008 Takk for gratulasjoner. Til deg som lurte: Om jeg skulle ønske å få nr. 3, må jeg nok ha planlagt ks dessverre. Men det er vel like greit, siden det ser ut som om mine barn ikke kommer seg helt ut på den vanlige måten!
Alenemoder1snart2er tobarnsmor Skrevet 9. november 2008 #9 Skrevet 9. november 2008 Ja jeg måtte jo følge med her og se hvordan det gikk med deg Jenta mi har også fått et navn på M med 5 bokstaver -men ikke samme som deres altså. Forøvrig er mitt eget mellomnavn Marie så litt morsomt at dere kaller opp etter meg da! hihi ;p
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 9. november 2008 #10 Skrevet 9. november 2008 Gratulerer så masse med den lille jenta:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå