Gå til innhold

Da lille Lily kom til verden :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Torsdag 6 noveber startet allerede kl 01.00 for meg..

Lå i sengen å fikk absolutt ikke sove! Hadde litt murringer og en rar følelse i kroppen, men selvsagt ingen rier så jeg trodde det skulle bli enda en søvnløs natt for ingenting..

Når klokken nærmet seg 5 begynte derimot takene å komme, og kl 6 var jeg så sikker på at det var rier så jeg ringte føden :)

Jeg ble møtt av en utrolig koselig jordmor på tlf, men nå som sist trodde de ikke på meg når jeg sa hvor vondt det gjorde hehe, kunne få komme inn til sjekk hvis jeg ville men siden jeg fortsatt kunne prate trodde de at det kom til å drøye lenge enda (særlig i og med at jeg brukte så himla lang tid sist).

Jeg ble litt skuffet, men tenkte at jeg jo kunne lage matpakke til Talie og ordne i stand de siste tingene til baggen imens :) sto å bannet for meg selv og laget eggerøre til tuppa hehe, var nok litt av et syn.

Etter noen sterke gloser fra meg våknet H og skjønte at det kanskje var lurt å komme seg i dusjen, han fikk ordnet seg i en fei og dro til barnehagen med Natalie.

Imens satt jeg her hjemme å prøvde å slå ihjel litt tid på nettet, skrev et innlegg her og da ble vondtene plutselig så ille at det nesten svartnet for meg :-S

Klokken var vel rundt halv 9 og DER begynte plutselig de VONDE riene!

H fikk dratt meg ned trappene og bort til bilen og HELDIGVIS var det offisiell åpning av ahus den dagen så det var parkeringsvakter over alt som kunne vise oss hvor vi skulle (hadde ikke peiling på hvor akuttmottaket lå!)..

Vel fremme ble vi møtt av en kjempe søt jm som fulgte oss inn på et familierom (de nye fødemiljøene på sykehuset er FANTASTISKE!!) for undersøkelse, og riene var BORTE hehe :) etter 15 min tok de seg heldigvis opp igjen og jeg kjente allerede da at det begynte å presse litt nedover :-S

Jm ble derfor ganske nysgjerrig på å sjekke åpningen, ingen av oss trodde at jeg hadde kommet særlig langt med tanke på den forrige fødselen, men jaggu hadde jeg ikke 8 cm åpning gitt :) LYKKE!

Fikk flyttet meg over i badekaret og det var utrolig deilig å slappe av der i pausene :) H satt i en stol ved siden av å kilte meg på ryggen også, skikkelig "luksuslife"..

Etter rundt 20 min i karet begynte jeg å småule litt slik som sist, og både jeg og H skjønte at NÅ var det ikke lenge igjen! Jm sjekket åpning og sa at det var desverre fortsatt en liten kant og hodet sto ganske langt oppe i bekkenet :( nedtur tenkte vi, og jeg begynte å grine hehe..

"det var jo dette jeg ikke viiiiillle" sutret jeg (hadde fortalt jm tidligere at jeg grudde meg sånn til presse skulle begynne), jm prøvde så godt hun kunne å trøste meg, sa at hun skjønte det men at det ikke var noen vei tilbake nå.. "vet jo det da, men jeg VIL IKKE TENK!, JEG VIL IKKE VIL IKKE VIL IKKE" fikk hun til svar ;) litt flau over den drittunge oppførselen nå i ettertid og skal prøve å være litt mer forståelsesfull når talie skriker "VIL IIIIKKEEEE" for full røst fra nå av..

Neste ri var grusom, og jeg gråt enda mer :( H ble lei seg og trøstet så godt han kunne.

Så fikk jeg en kort pause før rien fra helvete kom! NÅ KOMMER HUN skrek jeg og alle fikk fart på seg ;)

Egentlig ville jeg ikke føde i vann, ville jo prøve ut de nye fancy sengene som de hadde fått hehe, men nå ble det plutselig vannfødsel på meg og en barnelege, jm og student skulle komme inn (må nemlig være flere tilstede under vannfødsel).

Barnepleieren og studenten rakk akkurat å komme inn døren idet hodet kom ut og et par sekunder senere var det hele over :)

Den stakkars studenten som hadde blitt lovet en vannfødsel fikk nøye seg med å tørke blod fra gulvet og å se på at jeg ble sydd hehe ;) sikkert kjempe spennende for henne...

Den siste jordmoren som skulle være med kom når jeg lå å ble sydd, kan tro hun fikk seg et sjokk når det plutselig var over allerede!

Der ble hun møtt av en gjeng fårete glis, vi var jo alle enige om at det hadde vært en fantastisk flott fødsel :)

Barnepleieren var den samme som vi hadde med Natalie også, så det gjorde jo det hele ekstra koselig..

Etter fødselen fikk vi ligge på familierommet i 4 timer å slappe av, fikk mat og litt besøk oppe på rommet og koset oss masse :)

Tuppa hadde litt for lave o2 nivåer så vi ble litt skremt av barnelege og prøver som måtte ordnes med :-S

Men etter noen ekstra timer på rommet fikk vi beskjed om at alt så fint ut og at vi kunne få flytte litt på oss (desverre ble det barsel og ikke hotellet pga dette).

Oppholdet på barselavdelingen var utrolig deilig :) lå på et SVÆRT tomannsrom med en veldig koselig dame. SUPERT å ha eget bad osv på rommet!

Jenta vår er selvfølgelig bare verdens nydeligste! Hun spiser og koser døgnet rundt :) Natalie er verdens stolteste søster og vi de stolteste foreldrene!

Formen min er utrolig god sammenlignet med sist!

Denne fødselen tok 2-3 timer fra de første VONDE riene, jeg presset 3 ganger før hun var ute og klarte meg med 3 små pyntesting :)

Sist tok det 48 timer, jeg presset i 45 minutter og måtte sy i nye 45 minutter etterpå! Utrolig stor forskjell med andre ord :)

Nå hyler en liten frøken etter ny pupp så jeg må ile :) TUSEN takk for alle gratulasjoner, ble helt rørt av å lese den andre tråden!

Et lite bilde skal lastes opp på profilen så fort puppefrøkna er fornøyd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

GRatulerer så utrolig masse!!!! For en fin historie....... nå tør kansje til og med jeg og tenke tanken på en evt ny fødsel heheheh

Kos deg masse som 2barnsmamma :D

Skrevet

Så heldig du var med fødselen, gratulerer, ble helt rørt av å lese dette! :-) Gratulerer med lillesøsteren til Natalie :-):-) Hurra!

Skrevet

Hipp, hipp hurra for den nye verdensborgeren, gratulerer masse til dere og ikke minst den stolte storesøster! :-)

Lily er verdens vakreste navn <3, står på topp når det gjelder snuppa i magen!

Skrevet

Gratulere så mye Mami:)

Skrevet

Hvor stor og lang var den lille da?

Skrevet

Lurte jeg og litt på, MammaLukas ;o) Sikkert heeelt perfekt! <3

Skrevet

hun var 3710 g, 51 lang og 34 rundt hodet :) masse kullsvart hår har hun også!

Skrevet

Gratulerer! Da gikk det som jeg sa! Myyyyye forterer denne gangen enn første :-)

Skrevet

Gratulerer så mye!!! fantastisk fødsels historie... Kos dere masse!!!

Skrevet

Igjen, gratulerer så mye!!

Kos dere i tiden framover!

KLem

Skrevet

Gratulerer så masse! Kan tenke meg det er kjempedeilig å være ferdig med svangerskapet(fra helvete?!) for denne gang:):):)

Skrevet

Fantastisk!!

For en fin fødsel! Oioioi. Helt rørt jeg:)

Gratulererer så mye igjen!

Skrevet

Gratulerer. Så deilig å høre at du slapp å få samme opplevelse som forrje gang. Ønsker deg masse lykke til i permisjon. Kos dere :)

Skrevet

Gratulerer så mye, mami!! Skal vurdere å si hei til deg neste gang jeg møter dere - bare for å få en smugtitt på vidunderet :)

Kos dere masse!!

Skrevet

Gratulerer så mye til stolte foreldre og stolt storesøster! :o)

Skrevet

gratulerer så mye igjen :) Kjenner jeg får lyst på en til selv :)

Skrevet

Gratulerer som tobarnsmor, og gratulerer til Natalie som storesøster.

Det hørtes ut som en flott fødsel, og jeg ble ikke mindre babysyk av dette =)

Skrevet

Gratulerer, blir så rørt av slike fantastiske hendelser som en fødsel er. Godt fortalt! Lykke til med begge døtrene dine:))

Skrevet

Gratulerer så mye med jenta! Kjempefint navn dere har valgt og, ville ha det på tuppa vår og, men mannen var ikke helt med på den, så det ble en liten Lilja på oss istedet... :-)

Skrevet

Gratulerer såå mye. Fin fødselshistorie :) Kos deg med nurket.

Skrevet

Gratulerer så mye :o)

Og som den jeg oppfatter som en av de sterkeste personene her inne gleder deg meg å lese at også du hylte litt, he he.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...