Miramor Skrevet 8. november 2008 #1 Skrevet 8. november 2008 Jeg regnet ut min BMI og fikk dette svaret. 1274 kcl/døgn hørtes lite ut. Det er ikke mye en trenger å spise da :-( Her er kopi av svaret: Din BMI: 21 Din metabolisme 1274 Normalvekt - dytt.no hjelper deg å holde vekten! Ingen medisinske grunner til å gå ned i vekt! BMI = Body Mass Index. Mål for vektbedømming. En verdi over 25 indikerer overvekt. Tar ikke hensyn til kjønn, alder og kroppssammensetning. Metabolisme = den energien som brukes for å drive kroppen. Hver dag forbrenner du kalorier automatisk, også ved hvile. Det er kalorier som benyttes for at organene dine skal fungere og for å holde kroppstemperaturen på 37 grader.
Miramor Skrevet 8. november 2008 Forfatter #2 Skrevet 8. november 2008 Nå regnet jeg det ut en gang til på dytt.no og da kom jeg til 1401 kcal/døgn. Så da kan jeg jo spise litt mer :-)
Gjest Skrevet 8. november 2008 #3 Skrevet 8. november 2008 Dette regner jeg med er basalmetabolismen din. Så hvis du skal bevege deg overhodet, eller tenke (å tenke brenner faktisk også kalorier) i løpet av dagen trenger du litt mer Tror normalvektige damer trenger ca 2000 kcal i døgnet...
Miramor Skrevet 8. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. november 2008 Det er nok sånn som du sier. Jeg ligger jo ikke akkurat rett ut hele dagen i ro :-)
Gjest Skrevet 8. november 2008 #5 Skrevet 8. november 2008 Måtte inn og sjekke selv da, lå jo på grensen til å være overvektig jeg Hadde jeg ikke ventet faktisk... Håper jeg får av de siste babykiloene snart.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå