Verdens peneste gutter er mine Skrevet 8. november 2008 #1 Skrevet 8. november 2008 Det er så lett å glemme at det ikke er alle barn som har en mor eller far og sånne dager er det lett å huske på at de har det annerledes hjemme. Hva hver enkelt velger å feire er greit men når det blir så mye snakk om det er det sikkert ekstra sårt for det barnet som ikke har en mor eller som ikke har en far. I barnehagen til sønnen vår sluttet de å lage ting til de dagene da de hadde et barn i bhg som hadde mistet moren sin.
*Minnie Mus* Skrevet 8. november 2008 #2 Skrevet 8. november 2008 Jeg har nå aldri feiret hverken mors eller farsdag jeg da, så har ikke brydd meg med å lære ungene om det heller. Men det hadde jo gått an for det ene barnet som har mistet moren sin, ohg lage noe som man kan ta med seg til grava for eksempel da....
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 8. november 2008 #3 Skrevet 8. november 2008 ja det e sant.. samboeren min mistet mammaen sin når han var 9år. så eg syntes det e litt sårt når det e morsdag for da tenker eg at han sikker egentlig e litt lei seg inni seg... men nå e jo det mange år siden så han har jo lært seg å leve med det.. men uansett vil man jo alltid tenke på det..
Gjest Skrevet 8. november 2008 #4 Skrevet 8. november 2008 Enig i det. Vi markerer ikke farsdag eller morsdag i barnehagen. Men vi feirer det hjemme hos oss da . De som har mistet sine tenker helt sikkert på dem på den dagen (som mange andre dager). Man kan jo markere med å tenne lys på grava eller noe slikt. Men det får være helt opp til hver enkelt, syns jeg.
Gjest Skrevet 8. november 2008 #5 Skrevet 8. november 2008 Jeg har mange sånne tanker jeg. Sønnen min har jo ingen pappa, men enn så lenge er han for liten til å reflektere noe over det. Hvis han begynner å føle på det i fremtiden skal han få lov å lage farsdagskort til graven, eller kanskje et bestefarkort? Vi får ta det som det kommer
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 9. november 2008 #6 Skrevet 9. november 2008 det er jo it å lage et kort til graven.. husker en god vennine(samtidig e vi i familie) og lillebroren har skrevet brev til faren sin grav når han ble begravet, det er rammet inn på steinen tror eg.. men vet at de en del ganger har lagt kort å slikt der.. å det med bestefarkort var jo også ganske smart:) hadde vi bodd i bergen hadde vi nok vært på graven til mammaen til sambo på morsdag, men vi får heller tenne et ekstra lys for det i julen;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå