LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 8. november 2008 #1 Skrevet 8. november 2008 Nå er ikke jeg (desverre) i en slik situasjon, men la oss si man tjener langt over gjennomsnittet, har feks utbetalt 70.000 i mnd. Om man da blir sykemeldt, får man 70.000 eller er det et tak på hva man kan få utbetalt, et maxbeløp? Hørte bare at en "storkar" jeg kjenner er sykemeldt, så tenkte jeg at det blir dyrt for nav om det blir langvarig...
Herlige barn har jeg fått Skrevet 8. november 2008 #2 Skrevet 8. november 2008 Man får max utbetalt opptil 6 ganger grunnbeløpet noe som tilsvarer litt over 400.000 alt over dette må enten arbeidsgiver dekke eller så mister den sykemeldte resten av sin lønn, samme gjelder for fødselspenger, så dersom man tjener 1 mill vil man ikke få dette utbetalt som ytelse fra nav, kun opptil 6 G!
~sjiraff~ Skrevet 8. november 2008 #3 Skrevet 8. november 2008 Nav dekker opp til 421 536 (6G). Men mange har også egne avtaler eller tariffer som sier at arb.plassen skal dekke det resterende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå