Gå til innhold

De krangler hele tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna vår er 2 1/2 år og 5 år. En skulle tro at de kanskje hadde glede av hverandre i denne aldren og ville leke sammen. Men ikke disse to. De krangler, klorer hverandre, skriker til hverandre og erter hverandre hele tiden. Vi prøver ustanselig å sette dem i gang med en lek som kan være til glede for begge to, men alltid ender det opp med at den ene tar noe fra den andre eller erter den andre, så har vi det gående med hyl og skrik.

Skulle ut en tur i dag alle fire på et kjøpesenter. Det var rene marerittet. Den ene ville hit og den andre dit. Vi foreldre prøvde å dele oss og ta med en unge og gå hver vår vei. Men da ble det også feil og de begynte å grine for det også. Å gå i matbutikken er helt håpløst. De flyr hver sin vei, hører ikke på oss foreldre og krangler om den minste ting. Jeg føler meg helt utslitt etter ei helg med dem hjemme. De klarer ikke leke på en rolig og positiv måte. her er det bare bråk og uro fra morgen til kveld. Jeg vurdrer sterkt å kontakte en barnepsykolog, for jeg skjønner virkelig ikke hva vi kan gjøre annerledes. I tillegg er hun minste i trassperioden og skriker og får sinne reaksjoner for alt mellom himmel og jord. Hun kan ligge på gulvet og skrike i mange minutter bare fordi en liten ting ble feil. Jeg kan ikke si at småbarnstida er noe å drømme om, for oss har det vært et mareritt så lenge jeg kan huske.

Vi som foreldre lengter også sårt etter litt alene tid, men det er vanskelig når besteforeldrene sjelden har anledning til å sitte barnevakt. Sukk, måtte bare få ut litt frustrasjon her..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...