Gå til innhold

Ostekake- legger dere noe i bunnen?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til å lage ostekake til dåpen i morra. Men bruker dere form med bunn i, med bakepapir i bunnen evnt eller bruker dere bare ringen rett på kakefatet?? Evnt noen som har andre tips, så er jeg veldig taknemlig for svar. Stresser vilt her nå... : )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å sette ringen rett på fatet, eller så blir det som regel bare tull når du skal ha den ut.

Skrevet

Men renner det fort ut i noen sprekker da? høres jo ut som det letteste visst jeg får det til da...

Skrevet

Går ut ifra at du har laget kaken allerede men jeg bruker bakepapir på begge varianter både den som skal i ovn og den med gelantin. Har laget den med gelantin rett på kakefat, men den kan sitte litt fast når man forsyner seg. Et tips er selvsagt at fatet er helt flat uten kanter og at du taper formringen til fatet. En lang remse i kriss over fatkantene burde holde :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...