Tvilling-77 med gullguttene Skrevet 8. november 2008 #1 Skrevet 8. november 2008 Skal til å lage ostekake til dåpen i morra. Men bruker dere form med bunn i, med bakepapir i bunnen evnt eller bruker dere bare ringen rett på kakefatet?? Evnt noen som har andre tips, så er jeg veldig taknemlig for svar. Stresser vilt her nå... : )
hurra og hei! Skrevet 8. november 2008 #2 Skrevet 8. november 2008 Jeg vil anbefale deg å sette ringen rett på fatet, eller så blir det som regel bare tull når du skal ha den ut.
Tvilling-77 med gullguttene Skrevet 8. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. november 2008 Men renner det fort ut i noen sprekker da? høres jo ut som det letteste visst jeg får det til da...
hundemamma ♥ Skrevet 8. november 2008 #4 Skrevet 8. november 2008 Går ut ifra at du har laget kaken allerede men jeg bruker bakepapir på begge varianter både den som skal i ovn og den med gelantin. Har laget den med gelantin rett på kakefat, men den kan sitte litt fast når man forsyner seg. Et tips er selvsagt at fatet er helt flat uten kanter og at du taper formringen til fatet. En lang remse i kriss over fatkantene burde holde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå