bompymamma Skrevet 8. november 2008 #1 Skrevet 8. november 2008 Har vært i et vikariat i snart 1 år. Er nå gravid og sykemeldt fra stillingen (vært sykemeldt i 6 uker nå), og regner med at jeg ikke kommer tilbake. Vikariatet går ut 31.12.08. Ser at de nå lyser ut stillingen "min", blant 3 andre interessante stillinger. Har veldig lyst å prøve å søke, men jeg er jo gravid, og kan ikke tiltre på en stund. Hadde du søkt? Hva er sjansen for å få en av stillingene i min situasjon?
Nøtt Skrevet 8. november 2008 #2 Skrevet 8. november 2008 Klart du må søke! Hvis du er best kvalifisert til jobben, så har de ikke lov til å ikke gi deg jobben fordi du er gravid. Det skader ikke å sende en søknad iallfall! Jeg vet om flere som har fått jobber mens de er gravide/nettopp født.
May-juli07+mai09 Skrevet 8. november 2008 #3 Skrevet 8. november 2008 så klart du må søke... jeg har akk fått ny jobb, skal begynne i januar og har termin i juni!!!
Umpa-Lumpa-Tykk rundt rumpa Skrevet 8. november 2008 #4 Skrevet 8. november 2008 Snakk med sjefen din eller en av lederne dine. Fortell dem at du er perfekt for denne jobben fordi XXXXX. De vet at du er gravid så du må selge deg "påtross av det". Hvordan skal du og barnefar dele opp permisjonen? er det 50 - 50 si det. Anbefaler deg på det sterkeste til å søke etter en samtale OG når innstillingen på jobben kommer ut, dersom du ikke fikk jobben, sjekke at den som fikk jobben over deg faktisk er bedre kvalifisert.
junigutt :) Skrevet 8. november 2008 #5 Skrevet 8. november 2008 Mitt vikariat går også ut til nyttår, så jeg søkte på en annen og har vært på intervju og håper jeg får jobben Har termin i juni..
bompymamma Skrevet 8. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. november 2008 Stillingene er fra februar 2009, og da går jeg ut i permisjon. Tror jeg ikke vil bli foretrukket, da jeg er gravid, og på toppen er og vil være sykemledt frem til termin. Har opplevd en gang før at jeg ikke fikk jobben pga at jeg var gravid med nr 2 (ikke samme arbeidssted). Er vel derfor jeg er usikker, selvom jeg vet at de ikke har lov å holde det mot meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå