Venter nr3 er 22 år Skrevet 8. november 2008 #1 Skrevet 8. november 2008 er gravid for 4 gang,aldri vært i jobb,før nå,så før har jeg bare tatt i mot en gangs summen... men nå når jeg er i jobb..er det det skjemaet som heter krav om ytelse ved fødsel og adopsjon jeg skal ha? og er det i så fall det eneste? Står over et annet dilemma og..har tenkt på syke melde meg i fra 17 nov...men det er vel behandlingstid på det? risikerer jeg å ikke få penger i des? da er det jo bedere å jobbe,selv om jeg ikke har ork og mulighet...
Eplejuice Fødeklar Skrevet 8. november 2008 #2 Skrevet 8. november 2008 Du må fylle ut skjemaet som heter krav om ytelse ved fødsel og adopsjon, å du må sende en søknad om perm til jobben. Måtte i alllefall det der jeg jobbet, det var bare for å ha det skriftelig elller noe. Skrev bare at jeg ønsket permisjon på grunn av fødsel å så fra og med til o med. Underskift. Det er jo bare legen som kan sykemelde deg, å gjør han det så er det ingen behandligstid på det. Så sant du har jobbet i over 4 uker da, men går ut i fra at du har gjort det =)
ipeggy Skrevet 8. november 2008 #3 Skrevet 8. november 2008 Mulig dette er et kjempedumt spørsmål, men... Hvorfor planlegger du å sykemelde deg? Hvis du ikke må, mener jeg?
Venter nr3 er 22 år Skrevet 8. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. november 2008 neida.ikke dumt spørsmål det..... jeg har tre barn,og er gravid,da syntes jeg at det er god grunn til å sykemelde seg!!!er da 30 uker på vei,og jul med masse forberedelser rundt hjørnet...så sånn er det!!! + at jeg jobber i en butikk hvor det er altfor få folk ( 2 stk på en bur\tikk)
Smock Skrevet 8. november 2008 #5 Skrevet 8. november 2008 Mulig jeg nå er i fare for å tråkke noen på tærne her, vet at det er mange ulike meninger om dette.. Men: det at man har barn fra før og er gravid igjen gir vel ikke automatisk grunnlag for sykemelding??? Og at jula er like om hjørnet med de forberedelsene det krever gir vel ikke rett til sykemelding... Mulig noen synes jeg er litt for prinsippfast på dette området, men sykemelding kun på dette grunnlaget synes jeg rett og slett blir å utnytte systemet... Dersom du ikke egentlig er syk, men har problemer på jobben og trenger tilrettelegging har arbeidsgiver plikt til å sette i gang tiltak som gjør det mulig for deg å jobbe. Svangerskapspenger er en annen mulighet dersom tilrettelegging ikke er mulig. Jeg for min del mener at sykemelding er noe man skal benytte seg av dersom man er syk, ikke fordi det skal stelles til jul! Misforstå meg rett: dersom man er psykisk eller fysisk utslitt/syk på grunn av stress, svangerskapsplager eller lignende så mener jeg selvfølgelig at man i samråd med legen må vurdere sin arbeidssituasjon og muligens bruke sykemelding for å bli frisk igjen! Men jeg er imot at graviditeten i seg selv sykeliggjøres uten videre. Og ut fra innlegget ditt hørtes det nesten ut som du mente at graviditet i seg selv gir rett til sykemelding... Mulig jeg misforstår, men i så fall synes jeg virkelig det blir for lettvint.
kariuss Skrevet 8. november 2008 #6 Skrevet 8. november 2008 Hvorfor IKKE sykemelde seg hvis man føler for det?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 8. november 2008 #7 Skrevet 8. november 2008 Men når sender man inn søknadspapirene for perm og penger?
Venter nr3 er 22 år Skrevet 9. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 9. november 2008 mitt innlegg forrige gang ble litt feil...men jo jeg har planer om å sykemelde meg...ikke bare på grunnlag for at det er jul...men jeg jobber i en butikk..en passe stor mat butikk,hvor det er vanelig at man er 4 på jobb en hver tid,unntatt noen timer på kvelde...det er ikke vi,og sjefen setter ikke inn ekstra folk,så det er meg og en til i fra kl 17-23.30 (jeg begynner kl 15,men da er vi en ekstra...) jeg har bare kveldsvakter,og siden vi er kunn to på jobb må jeg gjøre en del av tingene på jobben som trengs med tunge løft osv....sjefen tilrettelegger ikke noe!!! derfor er det ikke bra for babyen at jeg jobber livet av meg i deseber ruchet!!!!! og jeg fødte 3,5 uke før tiden forrige gang...så risikoen er stor... men skjønner hva du mente og ' Ja når skal man sende inn permisjonspapirer til arbeidsgiver?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå