rm83 ¤Heine 08 & Hedda 10¤ Skrevet 8. november 2008 #1 Skrevet 8. november 2008 Heisann! Skal ha to venninner på besøk i kveld og tenkte og lage noe godt å spise. Men fantasien er jo helt på bånn. Noen som har noen god oppskrift på god middag, lett og lage. Gjerne med kylling. :-) Tusen takk.
Gjest Skrevet 8. november 2008 #2 Skrevet 8. november 2008 her i huset blir det rett og slett crispi kyllingvinger fra prior med pommes frites, saus og en goood salat:) kanskje ikke det du tenker på ellers er det jo veldig godt med og enkelt med stekte kylling fileter med ovnsbakte potetbåter eller ris, saus og en ekstra god salat ( god = ikke bare salat,tomat og agurk, vi pleier å putte i salat,agurk,cherry tomater,gulpaprika,rød paprike, avokado,inni mellom rødløk,eller heller over litt hvitløksolje. er jo bare å putte oppi alt du vil.). eller dere kan lage nachos form med kylling biter i stedet for kjøttedeig. eller med kjøttdeig/kyllingkjøttdeig. det er veldig godt. løvbiff med ovnsbakte potetbåter med salat og saus. pita pizza- enkelt- veeeldig godt og veldig koselig å sitte og lage maten sin etterhvert som man spiser. ja det vist det som fristet med en tidlig morgen.
line_n & sara Skrevet 8. november 2008 #3 Skrevet 8. november 2008 tja..tenkte du på middag, eller snacslignende? hvis det er middag, er fiskesuppe veldig enkelt å lage! du jukser med en pose fra butikken og tilsetter litt fløte, creme fresh, grsaker og frossen gourmettorsk, gjerne litt reker, oppskjært fiskekaker, suppeboller/fiskeboller. (grsaker som løk, gulrot og fennikkel..viktig med fennikkel, altså! kjempegodt til fisk!) litt frisk vårløk/gressløk ved servering, og vips, god mat! tar ikke mer enn 20 min! fisk skal ikke koke, bare trekke i en 10-12 minutters tid. krydre litt selv med pepper, timian og fennikelfrø (de må i morteren først) bruk også de grønne skuddene fra fennikkelen som krydderurt også! når du lager posesuppen, bytt ut litt av vannet med eplejuice eller hvitvin! kan desverre ikke hjelpe deg med kylling (spiser ikke kjøtt!!) men artoftaste.no er sikkert vell verdt et besøk! hvis du skal lage mer snack, kan du lage små pizzaer, enten ved hjelp med pitabrød, eller lag bunnen selv, putt oppi litt tørka krydderurter i deigen (timian, rosmarin, basilikum, meriam etc..det du har..) kjevle ut bunnen til tynne små pizzaer, oppå smører du rød pesto, legger på litt grsaker (og ev kyllingen!) anbefaler at du bruker kapers, oliven og rødløk, og både litt soltørkatomater og vanlige tomater! oppå her tar du litt creme fresh, (er litt grisete å golde på med, men det trengs ikke så mye) pluss litt finskjørt mozzarella. når du serverer dette, kan du ha på ruccola og frisk basilikum..
Bie&babylove:-) Skrevet 8. november 2008 #4 Skrevet 8. november 2008 Hva med indisk mat?? Kylling tikka masala med ris, salat og nanbrød med hvitløk og koriander!! NAM..... Lager sånn toro variant jeg. Veldig lett og godt!!
PinkBabyDoll Skrevet 8. november 2008 #6 Skrevet 8. november 2008 Mmmmm, den fiskesuppa høres himmelsk ut!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå