Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i min uke 9 nå og har de siste to ukene bare blitt værre og værre når d gjelder kvalme! Jeg kan såvidt bevege meg før jeg kaster opp...og d kan være med eller uten mat i magen...enkelte morgener når jeg står opp for å gå på toalettet kaster jeg rett og slett opp magesyre...sinnsykt ubehagelig!jeg har prøvd alt som går an av kvalmedempende(ivertfall som legen min har sagt er "safe å bruke"),men nej,ingenting hjelper og jeg klarer ikke å holde på verken veske eller mat..og alle sier man skal bevege seg som før,trene og slikt,men jeg kan ikke engang gå ned trappa og opp igjen før jeg får en brekkning=( snakket med legen om dette,og jeg har også fått urinveisinfekson som jeg nå må gå på antibiotika for å bli kvitt og den gjør vel ikke kvalmen noe bedre heller...og jeg klarer ikke å drikke biola som man blir anbefalt fordi den kommer like fort opp...jeg er helt tom for ideer og er fryktelig utslitt og lej av å måtte ligge til sengs hele dagen=( er dette normalt egentlig? kan jeg få noen slags hjelp for dette? legen sier bare dette må gå sin gang,.,,men hva med den lille spiren? får den egentlig næring nok?Er et noen som har opplevd d samme og vi d sannsynligvis gi seg etter uke 12?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei! stakkars deg... jeg var likedan i uke 7 og 8(er nå uke 10) Jeg dro til en helsekost å kjøpte sjømannsbånd,som man har på begge håndleddene. skal si deg at det var effektivt mot kvalmen. ikke kvalm-spyr heller ikke. Så hvis du ikke har prøvd dette,er det hvertfall vært et forsøk:) På meg funket det med engang hvertfall!

Tror får kjøpt de på apoteket også.

Lykke til, og håper du blir bedre snart!!

Skrevet

Hei,

Det du beskriver høres litt ut som hypermesis (ekstrem svangerskapskvalme)... Egentlig bør legen din sende deg på sykehuset så du kan få næring intavenøst! Det der er bra hverken for deg eller barnet.

Håper du kommer deg raskt!

Skrevet

huff da! føler så sinnsykt med deg! Hadde det på akkurat samme måte som deg sist gang. i løpet av mine 7 uker som kvalm kastet jeg opp såppas at jeg gikk ned 4 kg.

Har heldigvis ikke blitt så ekstremt dårlig denne gangen, men kjenner det blir værre å værre nå..

Mitt råd er å holde deg i ro så fremt det er mulig, ogmasse frisk luft. Kommer du deg ikke ut, så sitt ved et åpent vindu...

Skrevet

Tusen takk for svar=) Har prøvd ALT som sagt...ikke engang akupunktur virker..ganske sykt...men har blitt bare værre nå så vil mest sannsynlig bli lagt inn...men de ville vente med det til jeg bynte å bli uttørket sa de...merkelig greier...de på sykehuset sa også at d overhodet ikke er farlig for fosteret at jeg ikke får i meg noe...den tar det den trenger uansett sa de...d var jo betryggende da...men syns d virket på de fleste at den vørste kvalmen varte bare i noen uker....par uker...håper så veldig på at det vil gi seg i uke 10 eller noe hos meg også!Har utrolig nok på disse ukene ikke gått ned noe,,,,men d er jo bra=)

Skrevet

Jeg hadde også det samme med mitt første barn jeg også, og det er ikke noe man kan gjøre med det så vidt jeg vet, men fosteret får alle de næringstoffene og vitaminene den trenger, så det trenger du ikke å være bekymret for. Lykke til! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...