Gjest Skrevet 8. november 2008 #2 Skrevet 8. november 2008 Kun èn gang. Melkebakterier kan blomstre hvis man varmer opp flere ganger. En flaske kan stå i ca en time, etter det må den kastes ut.
Gjest det spirer og gror- Adrian&Oda Skrevet 8. november 2008 #3 Skrevet 8. november 2008 men enn om jeg lager en "porsjon".. å hun ikke vil ha den med en gang... så setter jeg den i kj.skapet, da kan jeg varme den opp en gang (?) åsså drikker hun kanskje halvparten da.. kan jeg da sette den i kj.skapet igjen og varme opp senere??
Gjest Skrevet 8. november 2008 #4 Skrevet 8. november 2008 Vet mange lager klart flasker å varmer opp når de skal brukes. Mamma gjorde det med oss. Men nå anbefaler de å lage fersk melk hver gang, altså ikke gjøre klart å varme opp senere. Men jeg lever jo fortsatt.... Du kan lese alt om dette på www.flaskeposten.org
2SmåTroll Skrevet 8. november 2008 #5 Skrevet 8. november 2008 Hvis de har drukket av flaska, så er det bare og helle det ut. Man kan ikke varmen det opp igjen.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 8. november 2008 #6 Skrevet 8. november 2008 Nei, den skal ikke varmes opp igjen etter at du har laget den. Det er fordi disse melkebakteriene kan være ganske skumle. Det er også derfor det ikke er anbefalt å lage klar flasker, og sette i kjøleskapet, men lage de etterhvert som barnet skal drikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå