Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen av dere erfaringer med wheat grass/hvetegress for å få ned FSH`en?

Jeg har kjøpt det på nettet og tar nå 2 ts 3 ggr dgl.

Det er mer enn hva som står i pakningsvedlegget, men jeg leste en gang her inne om at 2 ts 3 ggr dgl er bra. I vedlegget står der at gresset kan hjelpe for mye, men det står ikke spesifikt at det kan hjelpe med å minke fsh.

Har lyst til å ha troen på dette naturmiddelet, for det er det eneste jeg har funnet som noen sier kan hjelpe i det hele tatt.

Noen erfaringer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette gresset fant jeg etter å ha letet i 3 år etter noe som kunne hjelpe å få ned FSH verdien. Jeg har tatt dette i ca 6 mnd nå. De sisre blodprøvene som er tatt (tok det etter 2 og 3 mnd med wheat grass) viser at de har SUNKET. Har aldri hatt så lave verdier så etter at jeg startet på dette.

Jeg tar 2 ts morgen og kveld.

Hiv det innpå, det funker på svært mange

Skrevet

Jeg tog weatgrass 1ts om morgnen i en mnd og hadde FSH på 7 ved forrige ivf.

Deretter har jeg hatt en mnd uten (i forb m/ferie). Tok nye blodprøver når jeg kom hjem på dag 3 og hadde da FSH på 10!!

Nå har jeg tatt 1s morgen og kveld og skal ta nye blodprøver om en ukes tid.

Jeg tror det fungerer bra for å få ned FSH nivået :-)

Skrevet

Hm, dette var interessant. Jeg er midt i forsøk nå og hadde nivå 10 på hormonprøven, Jeg forsto av legen at dette resultatet ikke var spesielt bra.....

Hvor er dette vidundermiddel å få kjøpt? Er det bare på nett, eller i helsekost, kanskje?

Skrevet

I boka "Vi ønsker barn" står denne tabellen:

<6 utmerket

6-8 bra

9-10 middels

11-13 reduserte reserver

Legene ser sikker på fsh nivåene sammen med f.eks østradiol niviået, men når jeg hadde FSH på 10 sa min lege at det ikke var noe i veien for å sette i gang et forsøk. (Jeg valgte å vente og håper den har gått ned i løpet av 1 mnd.)

Du får kjøpt weatgrass på www.helsesidene.no

Lykke til.

Skrevet

hei,

jeg har tidligere tatt wheatgrass for å få ned FSH, og har gode erfaringer selv om jeg ikke kan si det sikkert at det var det som gjorde utslaget. Jeg har hatt høyeste FSH verdi på 25 ved dag 2-3, og etter at jeg hadde tatt wheatgrass ca en måned var verdien på 7. Så det er jo veldig bra! Nå er det slik at FSH verdien varierer fra syklus til syklus, men det kan iallefall ikke skade å ta wheatgrass.

Lykke til videre

Skrevet

Dette høres lovende ut. Jeg fortsetter å stappe i meg gress:-)

Skrevet

Jeg har ikke hørt om de har verdiene.. Skulle jeg det???? Vi har vært gjennom 5 medisinrunder og har hatt 1 IVF og 1 ICSI. Men som sagt aldri hørt noe om min FSH verdi...

Skrevet

Hei Ellen Margrethe

Så ikke at du hadde skrevet før nå, ting skjer så fort her inne så tråene beveger seg fort nedover:-)

Du har sikker ikke hørt om fsh før fordi verdien din er helt fin. Jeg hadde aldri i mitt liv hørt ordet før jeg fikk beskjed om at den var høy.

FSH betyr follikkelstimulerende hormon og kan måles ved hjelp av blodprøve den 3. dag i mens.

Kvaliteten på eggene vi produserer påvirkes av fsh-verdien og etter hvert som vi blir eldre og mindre fruktbare stiger den. Likevel varierer verdien hos de som har begynt å få høy fsh, slik at en mnd kan den være veldig høy og en annen mnd lavere. Det er det vi prøver å få til med wheat grass og masse viljekraft, å manipulere den nedover. Det finnes nemlig ingen legemidler som kan gjøre noe for å få den ned.

Håper det ble forståelig forklart :-)

Klemmer

Skrevet

Hei! Jeg har ingen erfaring med Wheat grass, men jeg leste innleggene her og gikk inn på nettsiden, og der sto det mye posivt! Dette må da være verdt å prøve for veldig mange ivf'ere, så jeg sender tråden oppover igjen :o)

Godt å høre at det også hjelper for deg, Tryne :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...