Meg, J & L Skrevet 7. november 2008 #1 Skrevet 7. november 2008 Man "skal" gå 10.000 skritt for dagen, men er det totalt liksom?? Eller er det en god tur utenom den daglilgdagse gåinga?? Kommer så lett opp i 10.000. Kansje jeg har stilt skrittelleren inn feil. MÅ man feste skrittelleren på hofta? Eller kan den festes f.eks i sokken..(hehe) Den vises så godt på hofta, pinlig å gå på byn med en skritteller som gliser! Kansje den blir litt overfølsom hvis man har den langt nede??? Og siste spm.. Når på døgnet skal man veie seg? Er det om morgenen før frokost? Eller på kvelden etter kveldsmat liksom?? Takk for svar
Zitro Skrevet 7. november 2008 #2 Skrevet 7. november 2008 10.000 er i løpet av hele dagen, tilsvarer 5 km ca. Skrittelleren min er slik at den registerer kun turer på over 1 skritt slik at sånn tusling mellom stue og kjøkken hjemme registerer den ikke som "trening" liksom... Og ja, den bør være på hofta et sted... men fest den i trusekanten og ta buksa over den så synes den ikke lenger. Det gjør jeg pga jeg også syntes det var svært lite sexy med den klumpen hengendes på siden liksomm :-) Ang veiing så er er det fint om morgenen ja, og da rett etter at du står opp.
Raych Skrevet 7. november 2008 #3 Skrevet 7. november 2008 Ja, det er totalt ja:) Jeg har en skritteller som jeg skal legge inn skrittlengde på slik at den regner ut skrittene riktig. Dessuten begynner den ikke å telle før du har gått ca 13-14 steg, så gåing hjemme mellom kjøkken-stue-bad blir ikke alltid telt:) Synes ikke det er så lett å komme opp i 10 000 skritt jeg nei. Hvis jeg går konstant i time, litt over det har jeg ca 5000 skritt, så må gå i ca 2 timer hver dag for å oppfylle "kravet" om 10 000 skritt. Jeg har den i lomma jeg. Synes ikke da:) Har hatt den i lomme ved kneet et par ganger, og den teller da også. Man skal vel helst veie seg om morgenen etter at man har gått på do, men før frokost:)
Meg, J & L Skrevet 8. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. november 2008 Takk for svar jenter! Tror jeg må stille inn telleren på nytt.
hurra og hei! Skrevet 8. november 2008 #5 Skrevet 8. november 2008 Åj! Du har lange skritt! 2 meter lange må de være for at 5 km skal være 10 000 skritt........ Du må nok regne med å gå godt og vell 10 km for å nå opp i 10 000 skritt.
Meg, J & L Skrevet 8. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. november 2008 Jeg forstår ikke helt... Altså, jo lengre skritt man tar, jo "vanskeligere" er det vel å komme opp i 10.000? altså, man må jo gå lengre for å komme opp i 10.000? Så hvis man har har korte skritt, trenger man ikke gå så langt? Eller har jeg misforstått HELT?
elsker☆deg☆gutten☆min Skrevet 8. november 2008 #7 Skrevet 8. november 2008 hvilken skrittteller har dere? kjøpt hvor? pris? min teller bare jeg rører på meg, da tikker skrittene avgårde... jeg går til og fra jobb hverdag, det er 8 km en vei. (altså 16 til og fra) pluss alt jeg går på jobben, og hjemme kommer bare opp til 15 tusen om dagen jeg, prøver å trene litt på kveldstid, (spinn, aerobic) for å komme opp til 20 tusen.
Meg, J & L Skrevet 8. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 8. november 2008 Ja, det gjør min også føler jeg.. men når jeg teller med, og sjekker, så stemmer det faktisk. Føler det er så lett å komme opp i 10.000, men så går jeg jo mye i løpet av dagen da.. Eller, ikke lett, men heller ikke så kjempe krevende. Jeg går minimum 40 minutter tur hver dag forutenom all gåinga ellers. Og det er jo mye, for jeg setter meg ikke ned før det er kveld. Min heter Silva tror jeg... billig greie.. tror det kosta 299,- eller 199,- på sporten..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå