Gå til innhold

Noen sylepleiere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger litt info om yrket =)

Positive sider?

Negative sider?

Er det lett å få seg jobb?

Hvordan lar det seg kombinere med barn?

Arbeidstider?

Lønn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lett å få seg jobb ja - spørs litt hva du vil innenfor da..

kombineres greit hvis du har en mann som jobber 8-16 når du selv jobber turnus.

Det har ikke jeg så jeg jobber kun natt fra 2200-0730 da mannen min og jobber turnus.

Ellers er vel noenlunde vanlig tid fra 0730-1500 eller 1445-2215 ( pluss, minus en time her begge veier..)

lønnen min for øyeblikket er 351000 i 100% stilling pluss alle tilleggene da

Skrevet

Jeg setter inn et spørsmål her jeg også:

Hvor mange netter i mnd er 100% natt stilling??

Skrevet

Har sett noen har skrevet noe om lønn etter ansenitet osv også. Hva vil det si?

Skrevet

dytter

Skrevet

Turnus er jo 35,5 t på uke så detblir jo 3-4 netter på 7 dager sikkert....lenge siden jeg var i yrket-

Du har begynnerlønn, den vet jeg ikke hva er på...men så var det slik før at en hadde 12 lønnstinn ogaå hppet en opp annet hvert år....

Men har du yrkeserfaring kan det hende det teller, jeg jobbet både i fylkeskommunen og kommunen og de hadde forskjellige regler for hva jeg fikk godskrevet av tidligere jobber etc....

Kommunen var før best betalt...ofte var jeg vitne til at de også var mere fleksible i tilrettelegging av turnus.

Men i spl yrket har en mange muligheter...sykehus, kommunen, spesialisering til psyktatri, jordmor, helsesøster, anestesi, operasjonsykepleie, kommunehelsetjenesten, legesenter, legevakt, privat pleie, starte opp noe selv, bedriftshelsetjeneste...you name it...

Noen steder kan du finne vakter hver 4 helg, noen få steder hver 6 helg. Helsesøstre har jo 8-16 jobb og ingen helger eller høytider.

+ variert arbeidstid eller fast

+ samarbeide med andre

+ jobbe selvstendig

+ ofte får du kurse deg innenfor ineresser...spesielt hjemmestjenesten

+ variert hverdag med nye mnnesker og arbeidsoppgaver

+ nye læring heletiden

+ givende yrke

- jobbe høytider

- ofte kvinnekultur med baksnakking

Skrevet

Takk for utfyllende svar:)

Vil gjerne høre litt flere erfaringer også...

Hvordan er det med belastning for kroppen osv?

Skrevet

hei hei, jeg er ikke sylepleier;) men sykepleier er jeg da:)

jeg jobber på barneavdeling og trives kjempe godt. for meg så er turnus ganske kjekt, da jeg tviler sterkt på at vi får barnehageplass til neste år så skal jeg heller jobbe 50% natt, det er kjempe bra betalt og jeg får vært hjemme lenger! men er jo heldig som har en mor som skal hjelpe til med barnepass så jeg kan sove da:)

så jeg liker den fleksibiliteten turnusarbeid gir meg. det er lett å bytte vakter og man kan gjøre slik at man kan få en hel uke fri uten å ta ut ferie ved å rokkere litt på vaktene.

belastning for kroppen er jo helt avhenging av hvilken type avdeling man jobber på så det er jo litt vanskelig å svare på.

kirurgiske poster betyr jo mer løfting, da nyopererte pasienter ikke akkurat greier å sprette ut av sengen for å dusje/ gå på do osv.

på en psykiatrisk avdeling er det jo ikke så fysisk belastende, men man blir sliten på en annen måte.

man må i stor grad finne ut hva man liker å jobbe med, studieperioden er jo perfekt til å få testet ut diverse avdelinger, så merker man fort hva som er spennende og gøy og hva som ikke passer for nettopp deg.

Skrevet

100% natt hos oss vil tilsvare 15 vakter på i mnd - altså 4 uker.

Men det er sjelden de utlyser så store nattstillinger. Vanligste er vel 50-60%

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...