MiLady Skrevet 7. november 2008 #1 Skrevet 7. november 2008 Hei! lure på om noen som har råd mot en øm, sviende og kløende mage. Har fått strekkmerker som irritere noe fælt. Og jeg må nesten hver dag ta sånn her ctg.. (registrerning av hjerteaktiviteten og livmora) og de beltene man har rundt magen irritere enda mer..
Lykkelig_alenemor _til_2 Skrevet 7. november 2008 #2 Skrevet 7. november 2008 hmm.. har nesten det samme problemet... min mage klør så sinnsykt, og er egentlig rødglødende og sår hele tiden.. eg pleier smøre den inn med spenol... Det hjelper mye.. e veldig tykt lag så visst du klarer å kun gå i bh en stund så det tørker er jo det flott.. Med min første hadde eg det samme problemet slet mye med svangerskapskløe, og brukte vel manfoldige kr på å kjøpe hudkremer som skulle hjelpe mot ditt og datt, men spenol hjelper mye bedre enn de dyreste kremene til 600-700kr.. Og så er det jo kun snakk om 9 kr pr tube, og den prisen kan jo alle leve med:-) Prøv det.. og luft magen mye.. kanskje prøv å skifte vaskemiddel... Huden din er mye sartere nå enn den ellers er.. Eg måtte skifte vaskemiddel pga kløe forrige svangerskap... Og da hadde eg brukt det samme vaskemiddelet leeeeeenge, men plutsleig tålte ikke huden min det lenger... Lykke til hvertfall:-)
MiLady Skrevet 8. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. november 2008 Blir litt vanskelig å bytte vaskemiddel når jeg ligger på sykehuset Men skal prøve å lufte magen min ofte, men får passe på når jeg ligger alene på rommet
Lykkelig_alenemor _til_2 Skrevet 8. november 2008 #4 Skrevet 8. november 2008 Ligger du på sykehuset? Så py da.. Får eg spørre om grunnen? Lenge igjen til termin? Visst du tar det opp med legene/jorrmødrene kan de ta en blodprøve av deg for å sjekke leveren.. Visst det er intens svangerskapkløe.. Til tross for strekkmerkene... Det gjorde de med meg, for eg klør over alt, spes på magen og under føttene...
Gjest Skrevet 8. november 2008 #5 Skrevet 8. november 2008 jeg smører på sånn kakaosmør greier som er kjøpt på body shop. var ikke så dyr 159 kr for en diger boks. den er den eneste som er feit nok til å ta bort den kløende sviende såre følelsen. vanlig fuktighetskrem virker ikke lengre. denne lindrer nesten umiddelbart. men man blir jo nokså klissete på magen da:-))
MiLady Skrevet 8. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. november 2008 Ja, ligger på sykehuset, de er redde for svangerskapsforgiftning, så jeg blir liggende her til Junior blir født. Har termin den 08.januar men blir satt i gang før terminen. Så jeg sett her å telle ukene han kan være i magen min Og til jeg kan komme hjem Det er kun på magen min det klør og ingen andre plasser som hender og føtter (har diabetes)
Lykkelig_alenemor _til_2 Skrevet 9. november 2008 #7 Skrevet 9. november 2008 Så utrolig kjipt da... :-( De trodde eg hadde svangerskapsforgiftning, og fant vel ut at eg har den mildeste versjonen.. Hadde det med sønnen min, og ble innlagt pga fare for blodpropp i foten min.. Men eg nektet å ligge på sykehuset... Bor 5 min med bil fra sykehuset så eg "skrek" meg til å få reise hjem igjen.. Å ligge på et rom med 4 gamle damer som ligger å klynker er ikke noe kjekt lixom... Så eg fikk lov hjem så lenge eg kom kl 9 hver dag å målte blodtrykk, el tok kontakt så fort eg fikk hodepine,ble kvalm osv.. Er py å ligge sånn å vente.. Eg fikk det heldigvis kun(eller de fant det ut) 2 uker før termin så ble ikke så lenge for meg å vente.. Og sønnen min kom ut uken før termin! Spør på føden om de har en natusankrem mot kløe/tørr hud.. En gul stor flaske.. Husker ikke hva den heter.. Eg vet hvertfall at noen føde/barsel avd har den kremen, og den er veldig fet og hjelper mot tørr hud og kløende hud.. Du får ikke kjøpt den på apotek, kun sykehus og doktorer som har den.. De pleier bruke den på nyfødde babyer under barseloppholdet og på (atopisk)eksem.. Eg fikk låne den til hender og kropp etter fødsel pga kløen min.. Håper hvertfall du har noen som kan være der med deg når du ligger på sykehuset... Vet hvor slitsomt det er å ligge der alene. Du må skrive her når babyen er kommet ut da:-) Eller holde oss oppdatert! God bedring:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå