Gå til innhold

Jeg blir så overgitt :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner meg bare ikke på noen. Jeg har jo begynt på sosionomstudiet, jeg synes det er SÅ spennende!! Stortrives, føler det er så givende som det kan bli. Det at jeg skal kunne få mulighet til å kunne hjelpe og motivere andre mennesker til å få det bedre synes jeg er en fantastisk mulighet!

Vennene mine har sagt de synes det er positivt jeg tar denne utdannelsen. MEN så har hun ene da (ikke akkurat venn, men venn med mine venner), hun er sosionom selv sittet og sagt bak min rygg jeg ikke egner meg til være sosionom fordi jeg er så engasjert.... Hva i huleste... klart jeg er engasjert, jeg skal jobbe med mennesker som stort sett er i en vanskelig situasjon, jeg gleder meg til å bruke kunnskapen min til å kanskje kunne få dem ut av dem knipa... om ikke ut av knipa, kanskje de dem en bittelitt bedre hverdag enn det de har fra før av...

Ble litt lei meg... tenker jo det er helt unødvendig... men likevel så "biter" den kommentaren, og det at hun som "sosionom" har dømt meg nord og ned forann mine venner synes jeg er trist!

Kunne ønske jeg kunne snakke med henne om dette.. ikke så morro hvis dette er noe hun "brenne for" å snake om med andre... men dette var jo egentlig ikke noe jeg skulle vite da i og med hun ville baksnakke meg på dette området...

Lufter tankene mine litt bare... Har liksom så få venner... ønsker ikke hun skal sørge for at de synes jeg er en idiot... jajja... engasjert ja...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Okey. Jeg skjønner at det er vanskelig, men DRIT I DET. Du kommer sikkert til å bli en fantastisk sosionom, JA TIL ENGASJERTE FOLK!!

Latterlig ting å si forresten. Eneste det kan gå utover er deg fordi du kan bli fortere utbrent hvis du engasjerer deg FOR mye.

Hun "venninna" høres missunnelig ut, ihvertfall en smule bitter.

Skrevet

Jeg jobber 21 prosent innen psykiatri som miljøarbeider nå, jeg stortrives. Beste jobben jeg noengang har hatt :)

Skrevet

Drit nå i henne da...er hun nyutdannet eller?

Skrevet

Det kan hende hun er redd for at du skal slite deg fort ut i yrket med alt engasjementet ditt.

Dårlig gjort å si det bak din rygg. Enig i det.

Men artig jobb (jobba på sosialkontor selv en periode). :)

Skrevet

Jeg tror kanskje hun mente at du kanskje er et følelses menneske og derfor ikke egner deg..

jeg ville egentlig tatt den samme utdanningen, og gikk inn i meg selv å fant ut at jeg er et for mye følelses menneske så jeg ikke hadde klart det yrke... jeg hadde ikke klart å skru av følelsene. å på den måten brent meg ut på jobben!!

tror kanskje det er det hu mener med det hu sa....

men lykke til med utdanningen!!! en utdanning er bra uannsett :o)

Skrevet

Altså, jeg vet jo enkelte ting passer ikke meg... har jo ikke lyst til å jobbe i barnevernet. Men i min utdannelse kan man jo jobbe iveldig mange forskjellige yrker. Jeg synes psykiatri er veldig spennende, iallefall til nå.

Jeg har tatt noen enkeltemner på sosionomutdannelsen da jeg hadde fødselspermisjon i fjor (25 studiepoeng), så nå har jeg begynt på fult studie.

Jajja, var sint i stad... men kjenner egentlig nå hun stiller jo seg i et dårlig lys selv med å sitte kaste drit og dømme meg, hun har jo aldri sett meg i jobbsituasjoner eller noe. Mulig jeg kommer til å være litt kort med henne neste gang... :) Godt å få luftet hodet litt :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...