Gå til innhold

Kan man ha forskjellige sykluser ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man ha forskjellige sykluser ?

Går det an at man en mnd har en 25dagers syklus, og neste feks 27 ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det mener jeg

Noen har uregelmessige sånn generelt men om du mener at du har fast 25,27,25,27 osv så tror jeg det henger sammen med at man slipper egg fra to eggledere.

Litt usikker på dette, men har hørt noe om det

Skrevet

ja det er vel det som kalles en uregelmessig syklus. Det pleier vel å ligge +/- noen dager på de fleste??

Skrevet

Flott ! Jeg har nemlig ikke hatt mulighet til å være med samboeren min før i kveld :P og jeg har eggløsning 7 nov etter det jeg regner ut om man ser på siste mens.

MEN det var en utrolig kort syklus, på 25 dager, så jeg håpte på at denne var litt lengre, om den omså bare er EN dag lengre, har jeg el idag :P

Skrevet

Ja det kan man ha. Jeg har sykluser som varierer fra 5-9 uker.

Skrevet

De fleste har rundt 10-14 dager fra eggløsning til menstruasjon. Forskjellen ligger derfor fra mens til neste eggløsning og her er det mange grunner. Jeg har i alle år hatt sykluser fra 30-52 dager og tro meg det har gått mange graviditetstester..... :)

En av grunnene til lange og forskjellige sykluser er PCOS (polycystiskoveriesyndrom) hvorpå eggene er kapslet inn og ikke klarer å bryte ut ved eggløsning. Da går det fort en og to sykluser før et egg klarer brasene. Mao, vanskelig å bli gravid, må "skyte blink" på riktig dag!!!!!!

Ellers i normale tilfeller er 25-30 dager vanlig og en må ikke være som en klokke for at en skal ha normal syklus.

Skrevet

Mine sykluser var på 35-65 dager. Jeg tror det var derfor det tok oss 3,5 år å bli gravide. Så ja, man kan ha forskjellige sykluser. Men hvis det er 25-27 dager så er ikke det så ille varierene.

Skal krysse fingrene for deg at dette er en måned med 27 dager og at du har el i dag! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...