Gå til innhold

hva er sf målene deres???

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg hadde liten mage i forhold til at jeg e i uke 23 sa jordmora, men hun sa det var normalt siden jeg er 1,78 høy, også jeg som syntes magen var så stooooooor. sf måla mine var 18cm bare... ellers så har jeg jo ikke gått opp noe nesten heller,,under 2 kilo, men babyen hadde fine hjerteslag og alt, og perfekt på ul uke 20 også så jeg får stole på det da :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Igår når eg var hoss jordmora så målte hun at symfyse måle mitt er 21 cm, å eg er 24+3 idag:) så litt under jennomsnittet, men helt normalt ;) eg e 170 høy foresten :P og ikke så veldi mye gravid mage enda, mest på kvelle ;)

Skrevet

Var hos jordmor i uke 16, da var symfysemålet mitt 16 cm. Det er over gjennomsnittet. Er 18 uker.. Ultralyd om en uke.

Skrevet

SF-mål - er det når jordmora måler fosteret med hendene?

Iallefall så var jeg 24 cm i uke 26.. og det er vel normalen det..

Skrevet

Trodde SF- mål var størrelse på livmora jeg... Ble målt til 18 cm da jeg var 20 fullgåtte uker, og ligger sånn sett akkurat på grafen.

Skrevet

jeg var 22 cm da jeg var hos legen sist. og det var der jeg skulle være når jeg var 24+4. og det på tross av at jeg ikke er verdens slankeste:) men av en eller annen grunn blir magen og puppene større, mens rumpa og og alt annet blir mindre:) åååå dette kan jeg like, ha ha ha:)

Skrevet

sf mål i uke 17 var 16 cm.

Skrevet

i uke 25 var det 28 cm

Skrevet

Nei, tror det er fosteret de måler? For å følge en vekstkurve - for å oppdage om det eventuelt skyter fart eller vokser for lite..

Skrevet

sf mål står for "symfyse-fundus-mål". Dette er målet fra skambenet til toppen av livmora. Det er jo ikke direkte fosteret de måler.

i uke 24 hadde jeg sf mål på 23 cm, over rødstreken men innenfor normalen. Er 180 cm høy, så jeg har vært spennt på hvor mine mål ville ligge. Mitt første svangerskap, magen virker ikke spesielt stor utover men livmora har vokst mye "oppover motribbeina".

Gjest leelu25 nr.2 er ei jente :)
Skrevet

I uke 18+5 var sf målet 16 cm :) Litt under den rød streken

Jeg er også 180 cm høy og håper derfor på ikke så alt for stor mage denne gang.

Sist var symfysemålet 45 cm til termin og skjema stopper på 35 cm, så jeg var gruuusomt stor. som en hval!

Skrevet

Var hos jormor i går, var da i uke25+6 og har sf-mål på 26cm. Ligger over gj.snitt.

Skrevet

20 cm i uke 20.

Skrevet

24 cm da jeg var 24+0 uker. Det var helt øverst i det grønne feltet, så over gjennomsnittet altså, men innenfor normalen.

Skrevet

i uke 16 var jeg 19 cm. Det var over normalen og det jm forventet i uke 16. Ser på kurven at det er normalt for uke 19 etter den røde kurven.

Skrevet

ser de fleste har mye høyere mål en meg, men det har vel litt og si hvor høy og hvordan kropp man har fra før og ?? ellers så er jo jeg unormal da...men ho sa jo det ikke gjorde noe.

Skrevet

I uke 19 hadde jeg sf mål på 21. Jeg er 165 cm lang, så magen er temmelig tydelig allerede:0) (har vært det lenge, egentlig). Med førstemann var jeg gedigen, og ser visst ut til at jeg blir det denne gangen og.

Skrevet

er 23 uker og har et sf-mål på 19 cm. Litt under gjennomsnittet da altså:)

Skrevet

mine mål var i uke 18 18 cm.. og i uke 25 25 cm.... så er veldig på streken her:) er 167 cm

det er livmora de måler ja..

Skrevet

"Dette er målet fra skambenet til toppen av livmora. Det er jo ikke direkte fosteret de måler."

Åh, jeg trodde det var fra skambenet og til toppen av fosteret..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...