Gå til innhold

Noen som vet her...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mor har ført opp at far har 0 i samvær og dette stemmer ikke da barnet er hos far mer enn de dagene som er satt opp 4-8 dager i mnd. Det ble fattet vedtak på hva far skal betale med grunnlag i 0 samværsdager. Det ble sendt inn klage og dokumentasjon på at barnet har vært hos far. Mor nekter å si til nav at barnet er hos far for da får hun mer penger. Far har fått vite at det er samme saksbehandler som første gang som behandler klaga. Far har snakka med saksbehandler og fått beskejd at de tar utgangspkt i hva mor sier, selv om han har lagt ved vitneerklæringer og dager og tidspunkter som barnet har vært hos far. Ergo regner far med at han må betale. Saken er hvem kan far føre klaga videre til hvis det blir slik at nav tar utgangspkt i hva mor sier? Han har fått beskjed om at det ikke går ann å klage på ett endelig fattet vedtak, da det er klaga som da er behandlet. Noen som veit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fylkesmannen er vel stedet å klage da. Vet ikke om det hjelper ved bidrag, men verdt et forsøk.

Men det er sånn at mors(hovedforsørgers) tall dager samvær blir vektlagt. Sykt i de tilfellene hvor mor bruker det for å få mer penger, men ellers må grensen gå et sted. Far kunne jo glatt ført opp MYE samvær for å få mest mulig "rabatt".

Jeg taper på dette, for jeg har ført opp litt mer samvær enn hva far har, for å være litt grei. Likevel er far her forbannet. Så dette er litt begge veier. Ikke alle er like ærlige.

Et gjennomsnitt ved uenighet, hadde gjort seg kanskje.

Skrevet

Det er det som er så jævlig irriterende med systemet her, at vi kvinnfolk kan sitter å gjøre hva faen vi vil og mannfolka må bare godta!

Har selv opplevd det samme med eksen til samboeren min, da det har vært MYE styr med penger og samvær. Barnet er jo hos oss, og likevel sto vi på 0 i samvær. Det eneste vi da kunne gjøre var å si at om hun ikke fiksa det med en eneste gang, var at da fikk det bli 0 i samvær da.. noe hun selvfølgelig ikke vil.. for hun synes det er kjempedeilig å ha litt fri, det vet jeg..

Og så skal det sies at NAV er verdens tregeste, for etter at eksen ringe dem å sa at det skulle forandres, så har det gått godt over et halvt år og fortsatt er ingenting skjedd. Ikke før samboeren min trua med å gå til retten med dette, fordi vi kommer ingen vei, og han driver å betaler noe han ikke skal betale. Da ble det fart i saken gitt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...