Gjest Skrevet 7. november 2008 #1 Skrevet 7. november 2008 Her er min fødselshistorie=) Det begynte med at slimproppen gikk lør ettermiddag (2 dager før termin). Tenkte yes nå skjer det noe snart, men var fortsatt innstillt på at det kunne gå noen dager til. Vi fikk lagt jenta vår på 4 år og sove siden ikke jeg hadde noe tegn til rier, bare slimpropprester som kom i truseinnlegget når jeg gikk på do. Når kl var ca 23 så begynte jeg og kjenne smerter i livmoren og ganske snart var jeg sikker på at jeg hadde rier. De kom hvert 10 min og varte sån ca 30 sek, så foreslo mann min at vi skulle ringe foreldrene hans så de kunne komme og hente dattern vår i tilfelle, jeg tenkte vi kunne vente siden ved min siste fødsel var jeg hjemme i 12 timer fra da det begynte og til vi reiste på sykehuset der det gikk enda 8 timer før jeg fødte. Ante jo ikke hvor fort det skulle gå denne gangen....så nå i ettertid er jeg veldig glad for at han fikk de til å komme og hente henne. Fikk ikke sovet noe så jeg satt og såg på tv mens jeg tok tiden på riene og hvor ofte de kom. Når kl ble halv fire så begynte de og komme mer hyppig og varte i 60 sek, smerten ble også sterkere så da følte jeg at vi kunne reise. Skulle bare gå og tisse før vi reiste og da oppdaget jeg massa blod i bindet jeg hadde tatt på meg tidligere. Kjørte hjemmifra kl 3.45. På vei til sykehuset noen minutter senere gikk vannet.(Hadde heldigvis lagt plastsekk og massa handklær i sete) Smertene ble da så intense at bannord begynte og komme ut av munnen. Sa jeg skulle ha epidural med det samme vi kom opp på sykehuset=) Kl 4.10 når vi gikk ut av bilen på parkeringen så kjente jeg bare at jeg måtte begynne å presse, det var helt vilt egentlig, kunne ikke la være...Så gikk vi så fort jeg klarte å gå den uendelig laaaaange veien til føden med pressrier. Det var bare inn på føden og opp på fødesengen. Hodet var kommet ned i bekkenbunnen og det var bare å begynne og presse han ut=) Ikke rakk jeg noe smertelindring Lille Daniel kom til verden et kvarter senere 2 Nov kl 4.28, en dag før termin. Lykke til allesammen!
Herkules Skrevet 7. november 2008 #2 Skrevet 7. november 2008 Gratulerer så mye !! oi oi så fort det gikk, sikkert ikke lett å gå til føden nei. Det deilige med rask fødsel er kanskje at kroppen tar seg inn litt fortere etter eller? Kos dere masse
2SønnerSmå Skrevet 7. november 2008 #3 Skrevet 7. november 2008 Gratulerer så mye med overstått fødsel =)
Gjest Skrevet 7. november 2008 #4 Skrevet 7. november 2008 Takk=) Ja, jeg var og såg mer sliten ut etter min første fødsel der jeg brukte nesten et døgn alt som alt og 1 1/2 time med pressrier....
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 9. november 2008 #5 Skrevet 9. november 2008 Gratulerer så masse med lille Daniel:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå